مهین نویدی: در بحث گریم با سیر نزولی مواجه بوده‌ایم

۱۳۹۰/۰۵/۲۱ - ۱۸:۴۸:۱۶
کد خبر: ۷۰۱۰۵
مهین نویدی: در بحث گریم با سیر نزولی مواجه بوده‌ایم
طراح گریم «دعوت» گفت: در بحث گریم با سیر نزولی مواجه بوده‌ایم و در اغلب کارها تهیه‌کننده برای صرفه جویی در هزینه به سراغ آدم‌هایی می‌رود که متخصص نیستند.
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنا، مهین نویدی طراح چهره پردازی سینما درباره  برگزاری پانزدهمین جشن سینمای ایران گفت: تشویق و دیدن شدن کارهای صنوف مختلف سینما برای اعضا آن جذاب است و باعث ایجاد انگیزه و تشویق می شود . اما نکته مهم در اهدای جایزه که اگر در دوره ای اثری با کیفیت مطلوب و ایده آل داوران در بخش هایی وجود نداشت ان سال جایزه را اهدا نکنند. اما بارها دیده شده این موضوع مورد توجه قرار نگرفته و کارهای متوسطی برنده جایزه شده اند.

این گریمور در ادامه عنوان کرد: متاسفانه در بحث گریم با سیر نزولی مواجه بوده‌ایم و در اغلب کارها تهیه کننده برای صرفه جویی در هزینه به سراغ آدم‌هایی می رود که در کارشان تجربه ای ندارند و به کلیت کار آسیب می زنند.

گریمور فیلم «دعوت» در مورد شیوه داوری جشن گفت: شیوه مطلوبی است که همه اعضا آکادمی فیلم‌ها را ببینند و در ادامه دست به انتخاب بزنند و این شیوه با نگاه تخصصی و حرفه ای توام است و جوایز به درستی داده می شود .

نویدی درادامه سخنانش خاطرنشان کرد: به علت اینکه ممکن است گروه‌های پنج نفره داوران برخی از اعضا آن‌ها درگیر حضور در پروژه ای باشند و نتوانند همه فیلم‌ها را ببینند  بهتر است برای هر بخش از دو گروه پنج نفره داوری استفاده شود تا در این شیوه خرد جمعی کاملی تری بر داوری حاکم شود .

وی در مورد حضور کیومرث پور احمد به عنوان دبیر جشن یادآور شد: کیومرث پور احمد از جمله کارگردان های باسابقه سینمای ایران است که تجربیات خوب و ارزنده ای درسینما دارد و این تجربیات بهتر می تواند اورا در دبیری جشن کمک کند . امیدوارم جشن پانزدهم یکی از بهترین دوران برگزاری جشن باشد و تبعات خوب و سازنده ای برای سینمای و اهالی ان به وجود بیاورد . دبیر جشن باید در کلیه مراحل جشن حضور فعالی داشته باشد و اگر در حین داوری اثار متوجه شد داور ویا داورانی کمتر در داوری و دیدن فیلم‌ها حاضر می شوند با برکناری او از اعضا علی البدلی که انتخاب کرده استفاده کند و امیدوارم دبیر این دوره جشن به حضور داوران دقت بیشتری کند . تا حق کسی ضایع نشود .

نویدی در باره مکان برگزاری جشن اظهار کرد: اگر جشن در یک مکان ثابت نظیر نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شود مسوولان جشن می توانند برنامه ریزی بهتری برای برگزاری جشن و دعوت از میهمانان داشته باشند . داشتن مکان ثابت از خیلی از بی نظمی ها جلوگیری می کند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز