رییس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی عنوان کرد

آغاز تولید ۵۰ اثر مستند و انیمیشن از ۲ هفته آینده

۱۳۹۰/۰۶/۰۳ - ۱۶:۴۱:۵۰
کد خبر: ۷۲۷۵۷
آغاز تولید ۵۰ اثر مستند و انیمیشن از ۲ هفته آینده
شفیع آقامحمدیان از آغاز تولید 50 مستند و انیمیشن طی 2 هفته آینده خبر داد.
به گزارش خبرنگار سینمایی برنا، مراسم افطاری مرکز گسترش سینما مستند و تجربی شب گذشته در فضای باز تالار وحدت با حضور مستندسازان برگزار شد.

شفیع آقامحمدیان رییس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در این مراسم گفت: ما سه جشنواره رضوی، شهید مرتضی آوینی و سینما حقیقت را پیش رو داریم. در سومین جشنواره شهید آوینی تعداد زیادی از فیلمسازان شرکت کردند و در حدود 300 فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که تا هفته آینده نتایج داوری آن علام می شود.

وی ادامه داد: همچنین در جشنواره فیلم رضوی تاکنون 170 اثر به دبیرخانه ارسال شده که در نوع خود حائز اهمیت است.

آقامحمدیان برگزاری جشنواره سینما حقیقت را مهمترین فعالیت مرکز طی چند ماه آینده دانست و عنوان کرد: برگزاری جشنواره سینما حقیقت برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است. تاکنون 850 فیلم ایرانی و 300 مستند از سایر کشورها به دبیرخانه رسیده است.

رییس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از ساخت 30 فیلم بلند مستند خبر داد و اظهار کرد: یک اتفاق جدی در مرکز طی سال گذشته رخ داده است ما تلاش کردیم تعدادی فیلم بلند مستند تهیه کنیم به همین منظور تهیه 30 فیلم بلند مستند را در دستور کار قرار داده ایم که در جشنواره سینما حقیقت 25 فیلم آن آماده می شود. با توجه به موضوعات فیلم ها این تولیدات در کشورهای خاورمیانه و اروپا ساخته می شود.

وی با بیان اینکه قسمتی از مشکلات مالی مرکز مرتفع شده، اظهار کرد: علی رغم اینکه در نیمه اول سال با مشکلات مالی مواجه بودیم اما با حمایت معاونت سینمایی، بودجه لازم برای این مرکز تامین شده است؛ به طوریکه طی دو هفته آینده تولید 50 فیلم مستند و انیمیشن را آغاز می کنیم.

آقامحمدیان با اشاره به معافیت مالیاتی برخی از آثار تولید شده خاطرنشان کرد: در مرکز تصمیم گرفتیم آثاری که هزینه آن حداکثر تا سقف 15میلیون تومان باشد بیمه و مالیات آن را مرکز پرداخت کند.

وی در پایان صحبت هایش به پخش فیلم های مستند در شبکه خانگی اشاره کرد و یادآور شد: فیلم های مستند به وسیله شبکه خانگی در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد که برای شروع فیلم های «از پاریس تا پاریس» ،«MIF شهری که بود» و «یا ضامن آهو» در اختیار علاقه مندان سینمای مستند قرار گرفته است.



نظر شما