امیدهای اسکار ۲۰۱۲ را این‌جا ببینید +عکس

۱۳۹۰/۰۶/۲۷ - ۱۹:۱۷:۳۰
کد خبر: ۷۷۲۳۷
امیدهای اسکار ۲۰۱۲ را این‌جا ببینید +عکس
پاییز هر سال زمان رقابت فیلم‌هایی است که امیدوارند در آستانه بهار سال آینده در مراسم اسکار، مهمترین رخداد سینمایی، جوایزی را به خود اختصاص دهند.

به گزارش خبرنگار سینمایی برنا، هر سال با نزدیک شدن به زمان برگزاری جشنواره فیلم‌های سینمایی "اسکار" که مهمترین رخداد سینمایی محسوب می‌شود، تب و تاب وصف‌ناپذیری گریبان‌گیر سینما می‌شود و بعد از چند ماه رکود و کمبود فیلم‌های درخور، فیلم‌هایی که سرنوشت اسکار را رقم می‌زنند، به میدان رقابت می‌آیند.

تجربه سال‌های قبل نشان داده که سلیقه اعضای آکادمی اسکار چندان قابل پیش‌بینی نیست و ناگهان ممکن است به یک فیلم روی‌ خوش نشان دهند و فیلم‌هایی را که دیگران روی آن‌ها حساب وی‍ژه‌ای باز کرده‌اند را نادیده بگیرند. به همین دلیل بعید نیست یکی از این فیلم‌‌های رده آخری، همه جوایز اسکار را درو کند.

فیلم‌هایی که به احتمال زیاد سرنوشت اسکار امسال را نیز رقم خواهند زد، عبارتند از:




«کشتار» به کارگردانی رومن پولانسکی و با بازی جودی فاستر، کیت وینسلت، کریستوفر والتز و جان سی رایلی، شانس زیادی برای دریافت جوایز اسکار را دارد.

فیلم‌نامه را پولانسکی به همراه یاسمینا رضا، نمایشنامه‌نویس ایرانی الاصل، نوشته و داستان آن درباره دو زوج است که به دلیل دعوای فرزندان‌شان در مدرسه با هم جلسه می‌گذارند. جلسه‌ای که در ابتدا کاملا آرام و منطقی پیش می‌رود ولی به مرور به درگیری می‌انجامد. داستان که جان می‌دهد برای یک فیلم خوب دیگر از پولانسکی که استاد عیان کردن ذات شیطانی انسان‌های به ظاهر متمدن است.




«دختری با خال کوبی اژدها» اثری از دیوید فینچر
بازیگران: دنیل کریگ، رونی مارا، استلان اسکارسگارد، رابیت رایت و کریستوفر پلامر

بازگشت فینچر به دنیای تیره و تار و خشن گذشته‌اش. فیلم بازسازی یک فیلم موفق سوئدی است و داستان یک خبرنگار اقتصادی و یک هکر جوان را روایت می‌کند که درگیر مسائل مربوط به یک جنایت مخوف می‌شوند. فینچر زمانی در جواب این‌که چرا بعد از زودیاک فیلم جنایی دیگری نساخت گفته بود چون سوژه مناسبی پیدا نکرده است. گویا این داستان پتانسیل لازم را داشته و حالا بی صبرانه منتظریم تا نتیجه کار را ببینیم. وقتی به کارنامه فینچر نگاهی می‌اندازیم و به فیلم‌هایی چون هفت، بازی و زودیاک بر می‌خوریم؛ دیگر خیالمان از کیفیت این فیلم راحت می‌شود. می‌ماند رونی مارا که باید دید با این فیلم می‌تواند جایگاه خودش را به عنوان بازیگری نوظهور و تازه نفس محکم‌ کند یا خیر.



«خاطرات عجیب غریب»
کارگردان: بروس رابینسون
بازیگران: جانی دپ، آرون اکهارت، جوانی ریبیسی، ریچارد جنکینز
داستان فیلم براساس تجربیات كاری یك خبرنگار در پورتوریكو و در حوالی سال 1950 میلادی است. بروس رابینسون که به عنوان کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و بازیگر فعال بوده، تقریبا یک دهه است که فعالیتی در عرصه سینما نداشته و بعد از یک وقفه طولانی با این فیلم دوباره پشت دوربین قرار گرفته است. فیلم یک درام ماجرایی درباره ماجراجویی‌های یک خبرنگار است که جانی دپ نقش‌اش را ایفا می‌کند.



«یک شیوه خطرناک» به کارگردانی دیوید کراننبرگ و با بازی کایرا نایتلی، ویگو مورتنسن و مایکل فاسبندر، یکی از مهم‌ترین آثار امسال اسکار است. کراننبرگ در فیلم دورانی را به تصویر کشیده که فروید و یونگ به عنوان دو تن از بزرگترین روانشناس‌های دنیا ارتباط تنگاتنگی با هم داشته‌اند و در میان زنی نیز حضور دارد که بر روابط این دو تاثیر می‌گذارد. باید دید کایرا نایتلی این ‌بار و در مقابل دوربین فیلمساز توانایی چون کراننبرگ می‌تواند یک نقش آفرینی ماندگار ارائه دهد؟ به نظر می‌رسد که فیلم این فرصت را در اختیار او قرار داده است.



«تخطی» ساخته جوئل شوماخر، نیکلاس کیج و نیکول کیدمن را به بازی گرفته است.
این فیلم، داستان زن و شوهری که عده‌ای با هدف باج خواهی آن‌ها را به گروگان می‌گیرند. آیا فیلم می‌تواند شوماخر، کیج و کیدمن را دوباره به دوران موفق‌شان بازگرداند؟ به نظر می‌رسد که داستان فیلم خوراک خوبی برای شوماخر 72 ساله است تا بار دیگر توانایی‌هایش را در ساخت یک تریلر جنایی نشان دهد. کیج و کیدمن چند سالی است که به اندازه گذشته موفق نیستند و حالا در کنار هم نقش زن و شوهری را بازی می‌کنند که به مخمصه افتاده‌اند.



«جی ادگار»
کارگردان: کلینت ایستوود
بازیگران: لئوناردو دی کاپریو – آرمی همر – نائومی واتس
داستان فیلم درباره زندگی جی.ادگار هوور یکی از بنیان گذاران اف بی آی است که برای سال‌ها سرنخ سازمان‌های امنیتی آمریکا را در دست داشت. خیلی بعید است فیلم خوبی از آب در نیاید. کلینت ایستوود پشت و دی‌کاپریو جلوی دوربین. هر دو امتحان پس داده و مطمئن. ایستوود آن قدر از این همکاری راضی بوده که قصد دارد دوباره با دی کاپریو همکاری کند. آیا دی کاپریو برای این فیلم بالاخره اسکار می‌گیرد؟



«تعمیرکار، خیاط، سرباز، جاسوس»
کارگردان: توماس آلفردسون
بازیگران: گری اولدمن – کالین فرث – تام هاردی
سه سال پیش بود که آلفردسون سوئدی با ساخت فیلم خون آشامی و درخشان بگذار فرد مناسب وارد شود نظرها را به سوی خود جلب کرد. و حالا آلفردسون فیلم بعدی‌اش را در هالیوود ساخته است که قرار است امسال به روی پرده بیاید. فیلم یک تریلر جاسوسی در دوران جنگ سرد است. باید دید آلفردسون فیلم موفقی ساخته و یا به مانند بسیاری از فیلمسازهای اروپایی در سیستم هالیوود موفق نخواهد بود.


نظر شما