ناهنجاری‌های بازیگری از زبان حامد بهداد+ فیلم

۱۳۹۰/۰۶/۲۸ - ۱۵:۱۲:۲۰
کد خبر: ۷۷۳۷۳
ناهنجاری‌های بازیگری از زبان حامد بهداد+ فیلم
تابوها و محدودیت‌هایی برای بازیگران از جمله بازیگران سطح بالا وجود دارد که برای خلاصی از ‌آن‌ها، می‌تواند کمی هنجارهای اجتماعی را بشکند.
به گزارش خبرنگار سینمایی برنا، «حامد بهداد» با حضور در برنامه «هفت»، در پاسخ به سوال جنجالی! فریدون جیرانی، درباره ویژگی‌ها و شاخصه‌های بازیگری بیان کرد: اگر بخشی از شغل بازیگری را ذات نمایش در نظر بگیریم، یعنی یکی از شاخصه‌های موفق بازیگری را نمایش یا شو آف بدانیم، عملیات بدن همراه با جنجال، فریاد، فرافکنی و برون فکنی است. زمانی که کار بازیگری را شروع کردم، هنجارها، اصول و قوانین برای من، مغز پوکی داشته و دارد. به عنوان مثال یکسری رفتارهای از پیش تعیین شده که از دل جامعه یا سنت برای اجرا پیشنهاد یا سفارش داده می‌شود. در این مورد، فکر می‌کنم که حرف نزدن درباره این موضوع، چاپلوسی است.

وی ادامه داد: حتما شاخصه و آیتمی در من بازیگر دیده شده که برای بازی انتخاب می‌شوم، چون باید به بازیگر اعتماد کرد؛ زمانی که فیلمنامه جلوی او قرار داده می‌شود باید تحلیل کارگردان را در ذهن بپروراند و لایه‌های مختلف در نگارش فیلمنامه را درک کند.

بهداد به شکستن محدودیت‌ها توسط بازیگران سطح بالا اشاره کرد و گفت: یکسری تابوها و محدودیت‌ها برای بازیگران از جمله بازیگران سطح بالا وجود دارد که برای خلاصی از این موارد، می‌تواند کمی هنجارهای اجتماعی را بشکند که برای خودم هم اتفاق افتاده است. من فقط مطلبی که بر روی کاغذ وجود دارد را با صدای بلند بدون هیچ‌گونه ناسزا و توهینی، بیان می‌کنم که نوعی ناهنجاری محسوب می‌شود.

وی افزود: این نوع ناهنجاری، دیوانه‌بازی صرف نیست، چرا که گاهی اوقات روی چگونگی ارائه آن، فکر شده و شاید به نوعی، اعتراضی هنرمندانه به حساب می‌آید. فیلم این‌ گفت‌وگو را اینجا ببینید.


نظر شما