فرجی خبرداد

۲۲ سالن بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر مشخص شده‌اند

۱۳۸۹/۱۰/۲۶ - ۱۴:۴۹:۰۰
کد خبر: ۸۱۱۰
۲۲ سالن  بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر مشخص شده‌اند
مدیر امور سینماهای جشنواره فیلم فجر گفت: تاکنون 22 سالن نمایش در تهران تعیین شده تا در اختیار مخاطبان جشنواره فیلم فجر قرار گیرد.
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر، محمدرضا فرجی مدیر امور سینماهای جشنواره درباره سینماهای حاضر در جشنواره 29 فجر گفت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته سعی شده سینما‌هایی برای نمایش فیلم‌های جشنواره فیلم فجر انتخاب شوند که از کیفیت مطلوب برخوردار باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر روی منطقه و جغرافیای سالن‌های سینما و پراکندگی آن‌ها در سطح شهر دقت لازم صورت گرفته تا در مناطق شمالی، جنوبی، مرکزی، غربی و شرقی، سالن‌های نمایش انتخاب شوند و مردم به‌ راحتی و در کمترین زمان و با کمترین مسافت، بتوانند از فیلم‌های جشنواره استفاده کند.

فرجی با بیان اینکه برای سالن‌های نمایش جشنواره فیلم فجر دو گروه کارشناسی تعیین شدند تا سینماهای انتخاب شده را مورد بازدید قراردهند، گفت: گروه‌ها از روز 24 دی کار بازدید و کارشناسی را آغاز کرده‌اند. گروهی کیفیت صدا و تصویر سینماها را کنترل می‌کنند و گروه دوم کیفیت سالن اعم از صندلی‌ها، پرده سینما، سرویس بهداشتی و... را مورد ارزیابی قرار می‌دهند اگر به مواردی برخورد کنند سریعاً گزارش خواهد شد و صاحب سینما در جهت رفع آن برخواهد آمد تا سالن‌های سینما به لحاظ کیفی درخور حضور مخاطبان باشد. سالن‌های نمایش باید تا قبل از اعلام فروش بلیت اینترنتی (اول بهمن) آماده و مهیا باشند.

فرجی در ادامه به گزارش‌هایی که روز گذشته از سینماهای مختلف که مورد بازدید گروه کارشناسی قرار گرفته‌است، گفت: صدا و تصویر سینما صحرا دچار مشکل بوده است که صاحب سینما موظف است درصدد رفع اشکالات برآمده و به ما گزارش دهد. همچنین تعدادی از صندلی‌های سالن نمایش سینما استقلال خراب بوده که باید تا روز چهارشنبه تعویض و گزارش داده شود.

وی درباره دو سینمای آستارا و سروش که امسال در لیست سالن‌های نمایش جشنواره فیلم فجر نیستند، توضیح داد: سال گذشته درباره کیفیت سینماهای آستارا و سروش تذکراتی داده شد که متاسفانه دوستان جدی نگرفتند و این دو سالن به دلیل کیفیت پایین سالن نمایش و کیفیت نامناسب تجهیزات صدا و تصویر، از گردونه سینماهای جشنواره فیلم فجر خارج شدند.

فرجی خاطرنشان کرد: امیدواریم از سالن اصلی پردیس راگا که در منطقه شهرری با سه سالن نمایش احداث شده تا روز چهارشنبه (29 دی) آماده و با نمایش فیلم‌های جشنواره افتتاح شود. امیدواریم با افتتاح این سالن در ایام جشنواره پذیرای مردم این منطقه از شهر تهران نیز باشیم.

وی درباره بلیت فروشی در گیشه سالن‌های سینماهای جشنواره نیز توضیح داد: امسال نیز مانند سال گذشته بلیت‌فروشی اینترنتی خواهد بود. سال گذشته استقبال مخاطب از خرید اینترنتی بلیت رضایت‌بخش بود، امسال نیز مانند سال گذشته برای آن دسته از عزیزانی که موفق به خرید بلیت از طریق اینترنت نمی‌شوند 30 درصد بلیت‌های سالن‌های مردمی در گیشه موجود است.

فرجی در پایان به تعداد سالن‌های نمایش در تهران اشاره کرد و گفت: تاکنون 22 سالن نمایش در تهران تعیین شده تا در اختیار مخاطبان جشنواره فیلم فجر قرار گیرد که عبارتنداز: پردیس جوان، موزه سینما، فرهنگ، فلسطین، آفریقا، اریکه ایرانیان، استقلال، آزادی، پردیس زندگی، ماندانا، شکوفه، ناهید، پردیس تماشا، صحرا، پردیس ملت، برج میلاد، ایوان شمس. از میان این سالن‌ها سینما سپیده در اختیار ارگان‌ها و نهادها، سینما صحرا و ایوان شمس در اختیار خانه سینما، چهار سالن پردیس ملت در اختیار تهیه‌کنندگان و سینمای برج میلاد در اختیار هنرمندان و رسانه‌ها خواهد بود.

بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از تاریخ 16 تا 26 بهمن‌ماه در تهران برگزار می‌شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز