داوود رشیدی:

نمایش آثار اکران نشده از جذابیت‌های جشنواره فجر است

۱۳۸۹/۱۰/۲۶ - ۱۸:۲۲:۰۰
کد خبر: ۸۱۴۳
نمایش آثار اکران نشده از جذابیت‌های جشنواره فجر است
داور چند دوره از جشنواره فیلم فجر گفت: هنرمندان و مخاطبان هرساله در یك اجتماع بزرگ به نام جشنواره فیلم فجر دستاورد یك ساله همدیگر را می‌بینند و كنجكاوی و عطش برای رونمایی از آثاری كه هنوز اكران نشده‌اند، جذابیت اصلی این جشنواره است.
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر برنا، "داود رشیدی" بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما درباره جذابیت‌های جشنواره فیلم فجر برای مردم و هنرمندان گفت: جشنواره فیلم فجر بزرگ‌ترین اجتماع یك سال سینمای ما است و چون سینمای ایران در دنیا شناخته شده و مطرح است، مردم هنردوست به ویژه جوانان از آن استقبال كنند.

وی ادامه داد: به نظر من جشنواره فیلم فجر، بزرگ‌ترین رویداد سالانه هنری كشور در كنار جشنواره تئاتر فجر است و چون یك رقابت است و عطش این كه حدس‌ها درست از آب در می‌آید یا نه و فیلم‌هایی به نمایش در می‌آیند كه هنوز اكران نشده‌ و ... برای مردم كنجكاوی و جذابیت می‌آورد.

بازیگر شاخص آثار مرحوم "علی حاتمی" در بیان خاطره‌ای از وی گفت: فیلم‌های مرحوم حاتمی در دوره‌های متعددی در جشنواره فجر شركت كرد اما هیچ وقت جایزه‌ای نگرفت؛ این اعجوبه فیلم‌سازی دوبار نامزد دریافت جایزه طراحی صحنه شده است و بس! قدر و منزلت هنرمند به جایزه بردن و یا نبردن او نیست و بحث جایزه و رقابت هم برای افزودن تب و تاب به جشنواره است.

رشیدی كه خود در دوره‌های پیش داور جشنواره فیلم فجر بوده، در پایان سخنانش تصریح كرد: مسلما هنرمندان ما برای گرفتن جایزه رقابت نمی‌كنند. به هر حال در هر جشنواره‌ای نظرها متفاوت است و داوری ویژه خودش را دارد. مثلا وقتی شش یا هفت داور در كنار هم می‌نشینند و قضاوت می‌كنند، طبیعی است كه مجموع آراء، تمام سلیقه‌ها را راضی نمی‌كند؛ این سلیقه جمعی یك عده كارشناس است و نه سلیقه مخاطب یا منتقدان سینما.

بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از تاریخ 16 تا 26 بهمن‌ماه در تهران برگزار می‌شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز