پولاد کیمیایی عنوان کرد

˝جرم˝ بیشترین شباهت را به ˝دندان مار˝ دارد

۱۳۸۹/۱۰/۲۶ - ۱۶:۳۳:۰۰
کد خبر: ۸۲۰۴
˝جرم˝ بیشترین شباهت را به ˝دندان مار˝ دارد
بازیگر فیلم سینمایی ˝جرم˝ گفت:˝جرم˝ به ˝دندان مار˝ شباهت دارد و پلی بین سینمای میانی و سینمای یاد شده مسعود کیمیایی است که در جدیدترین فیلم‌اش امتداد پیدا می‌کند و فکر می‌کنم نقش اول و مکمل ˝جرم˝ در لیست کاندیداهای دریافت سیمرغ قرار بگیرد.
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنا، پولاد کیمیایی بازیگر اصلی فیلم سینمایی "جرم" به کارگردانی مسعود کیمیایی درباره نقش خود در این فیلم گفت: در "جرم" که قصه آن در سال 1355 می‌گذرد، نقش پسر جوانی به نام رضا سرچشمه را دارم که شخصیت اصلی فیلم است. او بعد از آزادی از زندان با یکسری تسویه‌حساب‌ها و مشکلات جامعه روبرو می‌شود؛ جامعه‌ای که برای انقلاب ملتهب است.

وی بازی در این فیلم را کاری سخت دانست و افزود: "جرم" برای من پروژه‌ای به شدت سخت اما در حین حال حائز اهمیت بود. از این رو تلاش کردم تا تمام آنچه که طی سال‌ها تجربه کرده‌ و به‌دست آورده‌ام، در این کار به‌کار بگیرم و بازی خوبی از خود نشان دهم.

پولاد کیمیایی با بیان این که "جرم" در ادامه روند فیلمسازی مسعود کیمیایی بعد از ساخت "اعتراض" است، درباره نوع و فضای این فیلم توضیح داد: در تمام این سال‌ها و با ساخت "اعتراض"، تم تسویه حساب و شخصیت عاصی موضوع اصلی آثار مسعود کیمیایی بوده؛ به بیان دیگر این نوع سینمای این کارگردان بعد از این فیلم شکل گرفت و ما این نوع جریان را در "سربازهای جمعه"، "حکم"، "رئیس" و "محاکمه در خیابان"، می‌شناسیم و حالا این موضوع در "جرم" شکل کامل‌تری به خود می‌گیرد سینمایی که با فرم و ساختاری جدید به تکامل و پخته‌ترین شکل می‌رسد.

پولاد کیمیایی عنوان کرد: "جرم" به "دندان مار" شباهت دارد و پلی بین سینمای میانی و سینمای یاد شده مسعود کیمیایی است که در جدیدترین فیلم‌اش امتداد پیدا می‌کند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا صدای منوچهر اسماعیلی که روی بازی او قرار گرفته، برای مخاطب باورپذیر خواهد بود یا خیر، بیان کرد: قطعا برای تماشاگر باورپذیر است، چرا که در غیر این صورت این انتخاب صورت نمی‌گرفت. تصمیم آقای اسماعیلی که صدای‌اش بارها روی بازی جمشید مشایخی نشسته این بود که به جای نقش من صحبت کنند و این برای من افتخار بود.

پولاد کیمیایی به حضور و نقش‌آفرینی بازیگران مطرح سینما در جدیدترین فیلم پدر خود اشاره کرد و درباره احتمال موفقیت این فیلم در جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: من فکر می‌کنم نقش اول و مکمل "جرم" در لیست کاندیداهای دریافت سیمرغ قرار بگیرد. همچنین کارگردانی (مسعود کیمیایی)، تدوین (مصطفی خرقه‌پوش) و صداگذاری سختی که اسحاق خانزادی در حال حاضر مشغول نهایی کردن آن است، می‌تواند به کسب جایزه جشنواره فیلم فجر نزدیک باشد.

بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از تاریخ 16 تا 26 بهمن‌ماه در تهران برگزار می‌شود.

نظر شما