عباسیان:

هولوگرام مشترک روی محصولات سمعی-بصری نشان اصالت كالا است

۱۳۸۹/۱۰/۲۶ - ۱۶:۵۰:۰۰
کد خبر: ۸۲۵۴
هولوگرام مشترک روی محصولات سمعی-بصری نشان اصالت كالا است
مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری گفت:از اول بهمن‌ماه هیچ فیلم جدیدی بدون هولگرام وارد بازار نمی‌شود و خریداران محصولات سمعی و بصری از این پس با دیدن هولوگرام مشترك بر روی محصول مورد نظرشان به نشان اصالت كالا پی می‌برند.

به گزارش خبرنگار سینمایی برنا،نشست خبری دبیر کل ستاد مبارزه با محصولات غیر مجاز سمعی و بصری امرور 26 دی‌ماه با حضور محمدرضا عباسیان و نمایندگان رسانه‌ها در سالن کنفرانس موسسه رسانه‌های تصویری برگزار شد.

در ابتدای این نشست عباسیان با اشاره به مصوبه شورای معاونین وزارت فرهنگ و ارشاد مبنی بر هولگرام‌دار شدن کلیه محصولات تصویری گفت: بر اساس مصوبه شورای معاونین وزارت فرهنگ و ارشاد و آقای حسینی وزیر ارشاد، قرار بود تمام محصولات تصویری در افقی یكساله دارای هولگرام مبارزه با قاچاق تصویری شوند از این رو از اول بهمن‌ماه هیچ فیلم جدیدی بدون هولگرام وارد بازار نمی‌شود و از سال 90 تمام فیلم‌ها باید دارای چنین برچسبی باشند.

وی افزود: فاز اول الحاق هولوگرام مشترك روی كلیه محصولات تصویری شامل سریال، انیمیشن، مستند و فیلم سینمایی می‌شود و در مرحله بعدی محصولات بازی و موسیقی و پس از آن كلیه نرم‌افزارها باید این هولوگرام را داشته‌باشند. همچنین با گسترش و حجم بالای تولید فیلم‌ها نگرانی برای خریداران، مغازه‌داران و بازرسین كل كشور در مورد قاچاق محصولات سمعی و بصری وجود دارد كه با استفاده از این هولوگرام مشترك مرتفع می‌شود.

عباسیان ادامه داد:تقریبا كپی غیر مجاز محصولات سمعی و بصری در تهران كنترل شده اما همچنان در شهرستان‌ها دچار مشكل هستیم به همین خاطر بودجه‌ای به صورت تفاهم‌نامه در اختیار اداره كل ارشاد شهرستان‌ها قرار داده‌ایم تا در جهت مبارزه با كپی غیرمجاز صرف شود. این هزینه توسط هیچ مصوبه‌ای در وزارتخانه به ستاد مبارزه با كپی غیرمجاز محصولات سمعی و بصری تعلق نیافته است و این امر یك كار جهادی است و ما هزینه‌های این امر را از طریق درآمد مؤسسه رسانه‌های تصویری پرداخت می‌كنیم که تاكنون 500 هزار كپی غیرمجاز در مشهد جمع‌آوری شده كه طی مراسمی در هفته جاری امحا خواهد شد و پنج میلیون تومان نیز حق كشف این محصولات توسط ستاد مبارزه با كپی غیرمجاز محصولات غیرفرهنگی به این ستاد داده می‌شود.

وی در ادامه از قول مساعد محسنی اژه‌ای برای همكاری دادستان‌های كل كشور در ارتباط با مبارزه علیه كپی غیرمجاز محصولات سمعی و بصری خبر داد و گفت: ستاد بدون همكاری ارگان‌های قوه قضائیه و نیروی انتظامی و مهمتر رسانه‌ها قدرت مبارزه با این امر را ندارد از این رو ملاقات بسیار خوشحال كننده‌ای با آقای محسنی‌ اژه‌‌ای داشتیم كه رویكرد و نظر ایشان اطلاعات بسیار خوبشان از وضعیت بازار فیلم بسیار خرسند كننده بود که ایشان قول مساعد همكاری دادستان‌های كل كشور را برای مبارزه با كپی غیرمجاز محصولات سمعی و بصری داده‌اند.

این مستندساز افزود: استفاده از هولوگرام مشترك برای افزایش فروش نسخه‌ها، كارخانه‌های تولید كننده و مردم منافع متعددی دارد مؤسسات می‌توانند با استفاده از این هولوگرام محصولات اورجینالی را در اختیار مردم قرار دهند و افزایش هزینه پنج تومانی درصد چندانی بر روی قیمت محصولات فرهنگی نخواهد داشت در صورتیكه باعث افزایش تیراژ اصلی محصولات اورجینال می‌شود. نمونه جدید این هولوگرام در فیلم "صندلی خالی" نصب شده كه امكان جعل آن وجود ندارد و حاوی شماره سریالی است كه از طریق واگذاری آن به صاحبان فیلم می‌توانیم رصد كنیم كه روی چه كالایی نصب شده است و خریداران محصولات سمعی و بصری از این پس با دیدن هولوگرام مشترك بر روی محصول مورد نظرشان به نشان اصالت كالا پی می‌برند.

عباسیان در ادامه به مجموعه ویدئویی "قهوه تلخ" اشاره کرد و گفت: اندك بودن كپی‌های غیرمجاز این مجموعه به علاقه مردم به مهران مدیری، جوایزی كه تهیه كنندگان برای این محصولات تهیه كرده‌اند و عمل كردن به قول‌هایی كه داده‌اند مرتبط است و این عوامل انگیزه‌ای را در مردم ایجاد كرد كه نسخه‌های اورجینال این سریال را تهیه كنند.همچنین پخش گسترده این سریال در كل كشور و عرضه مویرگی آن امكان كپی غیرمجاز را به حداقل ممكن می‌رساند.

وی در ارتباط با نسخه‌های قاچاق "قلب یخی" هم گفت: نسخه‌های كپی این سریال هم به میزان بسیاری از فیلمهای دیگر كمتر بوده است، حتی در ارتباط با "قهوه تلخ" هم باید بگویم كه در چند برهه اتفاقات خیلی خطرناكی افتاد و چندصدهزارنسخه با كیفیتی شبیه نسخه اصلی در حال تولید بود كه از همان ابتدا با كارخانه‌ی تولید كننده‌ی آنها برخوردهای جدی صورت گرفت.

عباسیان در ادامه به پخش جهانی آثار ایرانی اشاره کرد و گفت: رسالت دولت این است كه وارد فعالیت بازار نشود اما در جریان عرضه حضور داشته باشد تا در صورتی كه محصولی را برای عرضه دارد از این حضور استفاده كند به همین جهت مؤسسه رسانه‌های تصویری در بازار عرضه حضور كمرنگی دارد.ما فعالیتمان را بر روی عرضه بین‌المللی محصولات ایرانی متمركز كرده‌ایم چرا كه معتقدیم علیرغم فتح جشنواره‌ها توسط فیلم‌های ایرانی سهم گردش مالی ایران در بازار جهانی صفر است یكی از رسالت‌های مؤسسه فروش فیلم‌ها در خارج از كشور است كه برای این امر واحد بین‌المللی فعال شده است.

وی ادامه داد: اولویت ما مذاكره با تلویزیون‌های جهانی است چرا كه برای سینمای سالم و نجیب ایران شرایط خوبی فراهم می‌كند و پخش تلویزیونی آنها بهترین تبلیغ برای سینمای ایران محسوب می‌شود.

مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری در ادامه هفته‌های فیلم ایران در خارج از كشور را مهمترین بازوی اکران و معرفی فیلم‌های ایرانی دانست و گفت: برگزاری هفته‌های فیلم را به عنوان مهمترین بازو ساماندهی می‌كنیم و اصرار داریم كه این هفته‌ها با یك شریك خارجی همراه باشد تاكنون 2 تا 3 هفته فیلم داشته‌ایم و قرار است تا پایان سال 10 هفته فیلم برگزار كنیم.هفته فیلم قطر برگزار شد و به زودی هفته فیلم دبی را برگزار خواهیم كرد حوزه فعالیت ما در كشور‌های آمریكای لاتین و جنوبی، شرق و غرب اروپا، كشورهای آسیایی و آفریقایی و عربی است.

وی در پایان درباره نمایش بدون مجوز فیلمهای ایرانی در قطارها،‌هواپیماها و اتوبوس‌ها گفت: جلسه‌ای با مسوولان وزارت راه داشتیم و در این زمینه صحبتهایی را مطرح كردیم. در زمینه بین‌المللی هم باید بگویم كه آنچه در پروازهای امارت اتفاق افتاد كمی غیر حرفه‌ای بود و متاسفانه فردی كه واسطه معرفی این فیلمها بود شرایط حقوقی را به درستی مورد توجه قرار نداده بود. به هر حال ما پس از این اتفاقات از تهیه‌كنندگان خواستیم كمی سعه صدر داشته باشند و اصل قضیه را از بین نبرند اما آنها شكایت كردند و امارت هم همه آن فیلمها را برداشت و فعلا هیچ برنامه‌ای برای فیلم‌های ایرانی ندارد. البته ما در این زمینه با لاین‌های دیگر وارد مذاكراتی شده‌ایم كه این بار فیلمهای ما با رعایت حقوق قانونی به نمایش درآیند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز