جمشید هاشم‌پور با چهار فیلم در راه جشنواره فیلم فجر

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ - ۰۳:۱۱:۰۰
کد خبر: ۸۳۵۱
جمشید هاشم‌پور با چهار فیلم در راه جشنواره فیلم فجر
جمشید هاشم‌پور با فیلم‌های ˝پایان‌نامه˝، ˝ما سه نفر˝، ˝خیابان بیست‌و‌چهارم˝ و ˝گلوگاه شیطان˝ در جشنواره فیلم فجر حضور دارد.
به گزارش خبرنگار سینمایی برنا، جمشید هاشم‌پور سوپراستار دهه 60 سینمای ایران امسال با فیلم‌های "ماسه‌نفر" مهرداد فرید، "پایان‌نامه" حامد کلاهداری، "خیابان بیست‌وچهارم" سعید اسدی و "گلوگاه شیطان" حمید بهمنی در بیست‌و‌نهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

جمشید هاشم‌پور ستاره دهه 60 که حضورش در فیلم‌های سینمایی به‌ویژه اکشن تضمین‌کننده فروش فیلم‌ها بود، بازیگری را در سال 1346 با فیلم "فراری" شروع کرد اما سینمای پیش از انقلاب چندان برایش جذاب نبود و بین سال‌های 46 تا 61 تنها 4 فیلم در کارنامه دارد اما بعد از انقلاب بازیگری را با فیلم "خط قرمز" مسعود کیمیایی دوباره آغاز کرد فیلمی که هیچ‌گاه فرصت اکران پیدا نکرد. حضور در فیلم‌هایی چون "پایگاه جهنمی"، "عقابها"، "یوزپلنگ"، "تیغ وابریشم"، "عشق و مرگ"، "طعمه"، "افعی"، "یاران" "آخرین خون" "نیش" "پرواز از اردوگاه"، "عقرب" و ... از وی ستاره‌ای بی‌چون چرا ساخت.

بازی در نقش کاراگاه در فیلم سینمایی "پرده آخر" نقطه عطفی در کارنامه سینمایی هاشم‌پور محسوب می‌شود که با سایر نقش‌هایش بسیار متفاوت بود و نشان از پختگی و توان وی در دیگر نقش‌ها نیز داشت و سبب شد تا از کلیشه شدن فاصله بگیرد.

در جشنواره سال گذشته هاشم‌پور با فیلم‌های "کیفر" و "نفوذی" در جشنوار فیلم فجر حضور داشت امسال نیز در نقش‌های كاملا متفاوت و متضاد از پلیس بازنشسته فیلم "ماسه نفر" كه وارد یك جریان معمایی – جنایی می‌شود تا نقش یك مامور رده بالای وزارت اطلاعات در فیلم حامد كلاهداری و حضور در فیلم جنگی "گلوگاه شیطان" که یادآور بازی‌های وی در دهه 60 و است، ظاهر خواهد شد.

"خیابان بیست و چهارم" داستان مرد جوانی است که به ظاهر عاشق خانواده است اما خانواده‌ای با نظام و قواعد ساخته شده خودش؛ او زندگی را برای نظم می‌خواهد. این بینش و تعارض او با نظام‌های عادی زندگی، اتفاقاتی را بین او و همسر و فرزندش پیش می‌آورد. شیلا خداداد، مهدی ماهانی، بهاره افشاری، جمشید هاشم‌پور، نیکی کریمی، حمید گودرزی و حدیثه سادات مدنی در این فیلم بازی کرده‌اند.

"ما سه نفر" داستان سه زن از سه طبقه متفاوت اجتماعی كه به یك خودآگاهی مشترك می‌رسند.حمید گودرزی، جمشید هاشم‌پور، افسانه بایگان، بهاره رهنما، الهه حصاری، رضا داودنژاد، ناصر سهرابی، سیامک اشعریون، سید محمد نقیبیان، محمد همایون‌پور و بهنوش بختیاری بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

"گلوگاه شیطان" داستان رزمندگانی است که برای شناسایی عملیات والفجر هشت به اروندرود می‌روند و ماجراهایی برایشان پیش می‌آید.جمشید هاشم‌پوردر کنار پوریا پورسرخ، امین زندگانی، جعفر دهقان، محمد حاتمی، علیرضا کمالی، علیرام نورایی، محمد ربانی، مهدی محمدزاده، سید مهدی حیدری و بهروز میرلو به ایفای نقش پرداخته است.

"پایان‌نامه" نیز از آن دسته پروژه‌های سینمایی است که سازندگان آن ترجیح دادند با مسایلی که برای فیلم پیش آمده در سکوت خبری کا را به پیش ببرند در این فیلم تعدادی از بازیگران نیز تغییر کردند.


نظر شما