بازگشت محمدعلی کشاورز به تئاتر پس از ۳۲ سال

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ - ۱۳:۴۸:۰۰
کد خبر: ۸۴۹۲
بازگشت محمدعلی کشاورز به تئاتر پس از ۳۲ سال
نمایش ˝تماشاچی محکوم به اعدام˝ اثر ماتئی ویسنی‌یک به دراماتورژی و کارگردانی روح الله جعفری با بازی محمد علی کشاورز، بهمن و اسفند 89 در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنا، محمد علی کشاورز قرار است پس از 32 دوسال در نمایش "تماشاچی محکوم به اعدام" نقش کوچکی ایفا کند.
 
داستان "تماشاچی محکوم به اعدام" درباره دادگاهی است که در آن به مسلخ رفتن عدالت و لگدمال شدن ارزش‌ها و قوانین به نمایش در می‌آید.
 
تینوش نظم جو مترجم این نمایشنامه ویسنی‌یک است و فرزین صابونی، سیروس همتی، الهام کردا، مجید رحمتی، نازگل نادریان، هدا ناصح، طوفان مهردادیان، امیر جنانی، رضا بهرامی و شیرین اسماعیلی بازیگران این نمایش هستند که در کنار محمدعلی کشاورز به صحنه می‌آیند.

دکتر محمد جعفری سیاوشانی به عنوان مشاور کارگردان و دکتر محمدرضا مستوفی به عنوان مشاور حقوقی، جعفری را یاری می‌دهند.
 
دیگر عوامل نمایش عبارتند از آهنگساز: محسن میرزایی، طراح صحنه: احمد کچه چیان، طراح لباس: کتایون فیض مرندی، دستیار کارگردان: رضا بهرامی، مدیر صحنه: داود چرخط، منشی صحنه و عکاس: فهیمه حکمت اندیش، طراح پوستر و بروشور:مرتضی اتابکی و مسوول بین‌الملل: علی یعقوب زاده.
 
ماتئی ویسنی‌یک در سال 1956میلادی در رومانی به دنیا آمد و رشته تحصیلی‌اش تاریخ و فلسفه است او که عاشق ادبیات است، علاوه بر چاپ مجموعه اشعار، به نمایشنامه‌نویسی هم روی آورد اما رژیم کمونیستی وقت رومانی کلیه آثار او را توقیف می‌کند و او مجبور می‌شود تا به فرانسه کوچ کند. ویسنی‌یک به عنوان مبارز فرهنگی ایمان دارد که تئاتر و شعر می‌توانند در ایجاد دموکراسی موثر باشد، زبان نمایشنامه های او ظریف و دقیق هستند و تعدادی از آثارش که در ایران توسط تینوش نظم جو ترجمه شده است عبارتند از "سه شب با مادوکس"، "زن هم چون میدان نبرد در جنگ بوسنی"، "اسب‌های پشت پنجره" و ...

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز