مهرداد كوروش‌نیا:

بسیاری از تئاتری‌ها استعدادشان در جشنواره فجر كشف شد

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ - ۱۶:۳۳:۰۰
کد خبر: ۸۶۴۶
بسیاری از تئاتری‌ها استعدادشان در جشنواره فجر كشف شد
یک کارگردان تئاتر گفت: در حال حاضر بسیاری از افراد موفقی كه در عرصه تئاتر می‌بینیم كسانی بودند كه استعدادهای آن‌ها در جشنواره كشف شد و در واقع تمام دارایی‌های تئاترمان بعد از انقلاب در جشنواره توسط یكسری از داوران كشف و معرفی شد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنا، مهرداد كوروش‌نیا کارگردان و نمایشنامه‌نویس با اشاره به متنوع بودن آثار در جشنواره گفت: این تنوع آثار باعث می‌شود كه افراد مختلف و علاقه‌مند به تئاتر كه هر كدام به سبك خاصی در تئاتر علاقه‌مند هستند، طی روزهای برگزاری جشنواره به تماشای نمایش‌ها بنشینند.
 
این كارگردان تئاتر بیان كرد: جشنواره در جذب مخاطب بسیار مؤثر بوده و می‌توان در ایام برگزاری جشنواره آثار متنوعی را طی 10 روز تماشا كرد و در واقع جشنواره گلچینی از بهترین كارها است.

كارگردان نمایش "آخرین نامه" ادامه داد: باید به گروه‌های جوان شركت‌كننده توجه بیشتری كرد چرا كه وقتی یك گروه جایزه‌ای را دریافت می‌كند، توسط اهالی تئاتر مورد توجه قرار می‌گیرد و همین امر باعث می‌شود كه كار یك گروه جوان در جشنواره كشف شود.

وی خاطرنشان كرد: در حال حاضر بسیاری از افراد موفقی كه در عرصه تئاتر می‌بینیم، كسانی بودند كه استعدادهای آن‌ها در جشنواره كشف شد. داوران به این افراد توجه كردند و سپس توجه رسانه‌ها و مطبوعات و دیگر هنرمندان به سوی آن‌ها جلب شد و توانستند با حمایت و توجه آن‌ها نمایش دوم خود را نیز تولید كنند.

كارگردان نمایش "درخت‌ها" عنوان كرد: باید سیستمی شكل بگیرد كه استعدادها و نخبه‌های جوان را كشف كرده و آنان را به جامعه تئاتری و فرهنگی كشور معرفی كند.

كوروش نیا در پایان اظهار امیدواری كرد: با توجه به این‌كه تمامی آثار در جشنواره، در یك مكان و زمان جمع می‌شوند باعث می‌شود همه بتوانند با همدیگر تعامل و تبادل داشته و كارها را تماشا كنند. همچنین جمع شدن جوانان در كنار پیش‌كسوتان و گروه‌های خارجی اتفاق بسیار مثبتی است.

بیست ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از 16 بهمن تا 1 اسفندماه در تهران و استان‌های البرز، گلستان، خراسان شمالی وگیلان برگزار می‌شود.

نظر شما