˝فرزند خاک˝ و ˝آخرین ملکه زمین˝ در جشنواره اسپانیا رقابت می‌کنند

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ - ۱۶:۵۳:۰۰
کد خبر: ۸۶۵۴
˝فرزند خاک˝ و ˝آخرین ملکه زمین˝ در جشنواره اسپانیا رقابت می‌کنند
فیلم‌های سینمایی ˝فرزند خاک˝ و ˝آخرین ملکه زمین˝ از محصولات حوزه هنری، در بخش اصلی رقابتی دومین جشنواره بین‌المللی فیلم ˝ibass˝ اسپانیا حضور دارند.
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنا، دومین جشنواره بین‌المللی فیلم "ibass" اسپانیا 31 ژانویه تا 5 فوریه (11 بهمن تا 16 بهمن) در شهر مورسیا اسپاینا برگزار می‌شود و امسال دو فیلم "فرزند خاک" و "آخرین ملکه زمین" از محصولات حوزه هنری، در بخش اصلی رقابتی این جشنواره شرکت دارند.

این جشنواره در واقع، فستیوال فیلم‌های عربی است و موضوع آن سفر و خلاقیت است و در دو بخش رقابتی و غیررقابتی برگزار می‌شود که فیلم‌های سینمایی، ویدئویی، کوتاه و مستند و... را شامل می‌شود. سال گذشته مجیدی مجیدی؛ فیلمساز کشورمان به خاطر فیلم‌های برگزیده و فاخری که در زمینه سفر و خلاقیت ساخته بود، جایزه ویژه این جشنواره را از آن خود کرد. امسال نیز از وی برای شرکت در این جشنواره دعوت شده است.

اهمیت عمده جشنواره بین‌المللی فیلم "ibass" اسپانیا در این است که رویکرد ویژه و خاصی نسبت به فیلم‌های اسلامی و عربی دارد. البته از کشورهای اروپایی نیز فیلم‌هایی با مضمون سفر و خلاقیت به این جشنواره ارسال شده است.

فیلم سینمایی "فرزند خاک" محصول سال ۱۳۸۶ حوزه هنری است که به نویسندگی محمدرضا گوهری و کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر و با موضوع دفاع مقدس تولید شده است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است که در پس روزهای تار انتظار، مینا دریافته که مسافر گمشده‌اش در دیاری غریب چشم به راه اوست… .
دراین فیلم بازیگرانی مانند شبنم مقدمی، مهتاب نصیرپور، قاسم زارع، حمید ابراهیمی، فائق محمدی حضور دارند.

فیلم سینمایی "آخرین ملكه زمین" نیز محصول سال 1385 حوزه هنری است که به نویسندگی محمدرضا عرب و محمد ترابی و کارگردانی محمدرضا عرب تولید شده است و داستان آن درباره جوان مهاجر افغانی به نام علی‌بخش كه در ایران مشغول به كار است و از خانواده به‌ویژه همسرش شاه گل مدتی بی‌خبر است...
بازیگرانی مانند قربان نجفی، اصغر همت، علی آزادنیا، علا محسنی، علی اكبر پیغمبری و حسین طاهری در آن ایفای نقش کرده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز