حمیدنعمت الله: تشخیص رسانه ها به سینما جهت می دهد

۱۳۹۰/۱۰/۰۶ - ۱۶:۳۶:۲۷
کد خبر: ۹۱۶۶۸
حمیدنعمت الله: تشخیص رسانه ها به سینما جهت می دهد
نعمت الله، کارگردان سینما تاکید کرد رسانه ها با هیجان غیرمنطقی رفتار نکنند.

به گزارش سرویس فرهنگی برنا، حمید نعمت الله، کارگردان سینما و تلویزیون، در گفتگو با روابط عمومی سی امین جشنواره فیلم فجر، گفت: فجر، همیشه برای مردم و هنرمندان، جشنواره مهیج، تأثیر گذار و جالبی بوده است. وی با اشاره اهمیت رسانه ها برای جشنواره گفت: رسانه ها طبعاً می توانند به این عرصه رونق و هیجان دهند اما بهتراین است که با قدرت شناخت، آگاهی و تشخیص هنری به ارزیابی و بررسی آثار بپردازند و نسبت به آثارهنری با هیجان غیرمنطقی رفتار نکنند.

این فیلمساز ادامه داد: رسانه ها باید نه بی جهت فیلمی را مطرح کنند و نه نادیده بگیرند. تأثیر تشخیص آنها و آنچه اعلام می کنند، بسیار مهم بوده و خواه ناخواه، به سینما جهت می دهد. از این رو مهمترین وظیفه آنها، تمرکز بر تشخیص آثار است.

کارگردان"بی پولی"درجواب این سؤال که چه فیلم هایی برای جشنواره فجر مناسبند،گفت: در وضعیت سینمای ما، تمام تولیدات عرضه می شوند؛ که البته این ایراد هم نیست، اما خوب است کارهایی که به بخش مسابقه می رسند واجد ارزش هنری و سینمایی باشند.

او اظهارداشت: مسئله سینمای ما ایدئولوژی یا حرف های تجملاتی نیست. ما درگیر فیلم های بد از لحاظ فنی هستیم. افکار فیلمساز، یا خوب و بد بودن مضمون فیلم ها با درست بودن از نظر فنی، دو بحث جداست. فیلمی که درست و روی اصول فیلم سازی ساخته شود حتماً جذاب خواهد بود.

کارگردان مجموعه تلویزیونی"وضعیت سفید" با اشاره به اهمیت همدلی صنوف سینمایی گفت: آنچه جشنواره می خواهد به این همدلی وابسته است. جامعه سینمایی ، هنرمندان و مردم همه باید در فجر باهم باشند، معتقدم با حسن نیت بیشتر و نگاه مهربان تر، صنوف، مثل همیشه امسال هم با علاقه در این جشن باشکوه شرکت خواهند کرد.

نعمت الله پیشنهاد کرد: هرچه ازتجملات دوری کنیم و سخت نگیریم، بهتر است. پیشنهاد می کنم در تقدیرها هم با افق و زاویه بازتری به کلیت سینمای ایران نگاه کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز