مانی حقیقی: ساخت «مهرجویی، کارنامه چهل ساله» از پنج سال پیش شروع شد

۱۳۹۰/۱۱/۱۰ - ۱۳:۵۶:۴۰
کد خبر: ۹۴۲۵۵
مانی حقیقی: ساخت «مهرجویی، کارنامه چهل ساله» از پنج سال پیش شروع شد
مانی حقیقی، نویسنده، کارگردان و تهیه کننده سینما، در خصوص فیلم مستند «مهرجویی، کارنامه چهل ساله» گفت: تولید این فیلم از تابستان پنج سال پیش شروع شد.

به گزارش سرویس فرهنگی برنا، مانی حقیقی، نویسنده، کارگردان و تهیه کننده سینما، اظهار داشت: فیلمبرداری بخش اصلی این فیلم ازسال هشتاد و پنج شروع شد و در پنج سال گذشته، بین پروژه‌های مختلفی که داشتم هروقت که فرصتی بود، تدوین‌اش می‌کردم.
وی «مهرجویی، کارنامه چهل ساله» را به عنوان سومین تجربه مستند خود معرفی کرد و در مورد فیلم‌های مستند دیگرش گفت: فیلم مستند اولم را که اسمش هست «ماندن» در سال ۱۳۷۶ ساختم و فیلم «هامون بازها» در سال ۱۳۸۵ فیلم مستند بعدی من بود.
مانی حقیقی امسال در دو بخش جشنواره فیلم فجر با دو فیلم حضور دارد که یکی «پذیرایی ساده» برای شرکت در «سودای سیمرغ» و دیگری «مهرجویی، کارنامه چهل ساله» که برای شرکت در بخش مسابقه سینمای مستند (سینماحقیقت) جشنواره سی‌ام آماده شده‌اند.
فیلم مستند فوق، به تهیه کنندگی فرهاد توحیدی، تدوین بهمن کیارستمی و پیمان خاکسار، پژوهش نیما حسنی‌نسب و صداگذاری محسن روشن شکل گرفته است.
مستند بلند «مهرجویی، کارنامه چهل ساله» به بررسی فیلم‌های برجسته داریوش مهرجویی، از «اجاره نشین‌ها» تا «سنتوری» می‌پردازد.
گفت‌وگو با عوامل اصلی این فیلم‌ها، دوستان مهرجویی و منتقدان موافق و مخالف آثار وی از بخش‌های این فیلم مستند محسوب می‌شود که در سی‌امین جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت.

نظر شما