جواد ارشادی در گفت‌وگو با برنا:

ساخت «ستاره حیات» به معجزه شبیه بود/ به عوامل، غذای ۴ هزار تومانی می‌دادیم

۱۳۹۲/۰۶/۰۶ - ۱۴:۳۶:۳۸
کد خبر: ۱۳۷۱۶۸
ساخت «ستاره حیات» به معجزه شبیه بود/ به عوامل، غذای ۴ هزار تومانی می‌دادیم
جواد ارشادی گفت: ساخت این سریال- با توجه به بودجه کمی که در اختیار داشتیم- بیشتر شبیه به یک معجزه بود.

جواد ارشادی در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون برنا، در مورد سریال «ستاره حیات» گفت: ساخت این سریال با توجه به بودجه کمی که در اختیار داشتیم بیشتر شبیه به یک معجزه بود چرا که این سریال با وجود حجم لوکیشن‌های خارجی از بودجه بسیاری برخوردار بود به گونه‌ای که شاید با هزینه آن یک فیلم سینمایی آپارتمانی هم بعضی‌ها نتوانند بسازند.شاید برایتان جالب باشد که ما به عوامل کار غذای 4 هزار تومانی می‌دادیم. واقعا از آن‌ها تشکر می‌کنم که صبورانه این مشکلات را به جان خریدند.
 
وی ادامه داد: با توجه به سابقه‌ای که در ساخت مستند دارم وقتی پیشنهاد ساخت این سریال به من شد از ان استقبال کردم با وجود این‌که می‌دانستم کار دشواری را در پیش دارم چرا که حس می‌کردم ما نسبت به قشر زحمت‌کشی که در اورژانس کار می‌کنند بی‌اعتنا هستیم و از اهمیت کار آن‌ها به نوعی غافلیم این در حالی است که آن‌ها در حیاتی‌ترین لحظات زندگی‌مان با ما همراه هستند.

او در مورد دو بخشی بودن ساختار سریال «ستاره حیات» که به نوعی ترکیبی از مستند و درام خانوادگی است تصریح کرد: برای این موضوع ما برنامه ریزی ها مفصلی را انجام دادیم چرا که بر این باور بودیم مردم زمانی با این کار ارتباط برقرار کنند که که ما در لحظه بروز حادثه و کمک رسانی از فضای مستند بهره بهره ببریم از طرفی اگر همین روند را در بخش درام قصه و زمانی که دوربین به خانه کاراکترهای اصلی می‌رفت ادامه می‌دادیم ممکن بود مخاطب قصه را پس بزند به همین خاطر سعی کردیم این بالانس را ایجاد کنیم و خوشبختانه فکر می‌کنم تا حد زیادی از پس این مهم بر آمدیم.

ارشادی در مورد علت بازنویسی فیلمنامه از جانب خودش خاطر نشان کرد: وقتی نگارش این فیلمنامه به پایان رسید آن را با مسئولان اورژانس در میان گذاشتیم و خوشبختانه از آن استقبال کردند اما زمانی که طرح را به تلویزیون ارائه کردیم.آنها ایراداتی به آوارد کردند که مجبور شدم برای جلب نظر آنها و ارتقا کار آن را خودم بازنویسی کنم.

وی در مورد علت نام گذاری این سریال به اسم «ستاره حیات» تصریح کرد:بعد از تحقیق در مورد کار اورژانس در دنیا متوجه شدیم ،آرمی كه روی بازوی كاركنان اورژانس است، یك آرم بین‌المللی با عنوان «ستاره حیات» است، در آمریكا نیز همین معنا و عنوان را دارد. به همین خاطر این نام را انتخاب کردیم.

کارگردان سریال ستاره حیات در پایان گفت: خوشحالم با وجود همه مشکلاتی که در بخش تولید این کار وجود داشت این اثر با استقبال مخاطبان مواجه گشت.

نظر شما