سخنگوی وزارت امورخارجه ایران:

شبکه سحر نقش مهمی در پیشبرد روابط فرهنگی ایران و آذربایجان ایفا می‌کند

۱۳۹۲/۰۶/۰۶ - ۱۴:۴۷:۵۸
کد خبر: ۱۳۷۱۷۶
شبکه سحر نقش مهمی در پیشبرد روابط فرهنگی ایران و آذربایجان ایفا می‌کند
سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان در در مورد عملکرد شبکه جهانی سحر تصریح کرد: من معتقد هستم که شبکه سحر نقش مهمی را در پیشبرد روابط فرهنگی ایران و آذربایجان ایفا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، عباس عراقچی که در جریان کنفرانس خبری هفتگی با خبرنگاران سخن می گفت، ضمن بیان این مطلب افزود: ما همواره روابط خوبی با مردم و دولت جمهوری آذربایجان داریم و وقتی با مقامات این کشور نیز صحبت کردیم، آنها نقش این شبکه را بسیار خوب و مهم ارزیابی کردند.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در خصوص ارزیابی های مثبت اخیر از نقش شبکه جهانی سحر در تحکیم مناسبات ایران و جمهوری آذربایجان گفت: در خصوص شبکه سحر و قسمت آذری زبان آن باید بگویم این سیما نقش بسیار مهمی در پیشبرد روابط بین دو کشور ایران و آذربایجان و نزدیکی دو ملت و دو دولت دارد. شبکه سحر با تهیه برنامه هایی در سیمای آذری بر پیشبرد روابط همسایگی دو ملت نیز تاثیر می گذارد. ما همواره با همکاران شبکه سحر آذری این مسائل را گفت وگو کرده و صمیمانه از زحمات ایشان و خبرنگاران که در این راستا تلاش می کنند، تشکر و قدردانی می کنیم. امیدواریم این شبکه بیش از پیش فعالیت نموده و با تحلیل هایی موفق، روابط دو کشور را به سمت تحکیم ببرد.

عراقچی در خصوص تاکید محسن پاک آیین بر تغییر دیدگاه مقامات مقامات جمهوری آذربایجان در خصوص شبکه جهانی سحر و ارزیابی های مثبت اخیر آنها از شبکه سحر در این اواخر نیز گفت : سفیر ما در باکو در واقع سفیر رسانه ای نیز هستند. زیرا ایشان نیز از زمان خدمتشان نقش سازنده ای در گسترش روابط دو کشور داشته اند. ما با ایشان نیز همواره در ارتباطیم و از جانب ایشان، حسن نیت مقامات آذری در خصوص فعالیت شبکه سحر آذری را مطلع می شویم که این باز موفقیت همکاران شبکه سحر را نشان می دهد.

هفته گذشته سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان نیز اظهار کرده بود که تقویت رویکرد فرهنگی اجتماعی "شبکه جهانی سحر" موجب تحکیم مناسبات فرهنگی تهران - باکو شده است .

محسن پاک آیین در گفت وگو با خبرگزاری ترند با ابراز خرسندی از تقویت رویکرد فرهنگی و اجتماعی سیمای آذری شبکه جهانی شبکه جهانی سحر گفت: دوبله و پخش سریال ها و فیلم های خانوادگی و توجه بیشتر به مباحث مرتبط با جوانان از جمله ورزش، جایگاه برنامه های شبکه سحر را در جامعه جمهوری آذربایجان ارتقا بخشیده است.

در بخش دیگری از گزارش روابط عمومی شبکه سحر آمده است: همچنین در پی پوشش رسانه ای وسیع جابجایی کتیبه‌های مقبره نظامی گنجوی در جمهوری آذربایجان از سوی شبکه سحر و دیگر رسانه های ایرانی نیز اظهار امیدواری کرد جابه‌جایی کتیبه‌های مقبره نظامی با هدف مرمت زیباتر و بهتر شدن کتیبه‌ها صورت گرفته باشد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور، با بیان اینکه با دوستان در آذربایجان برای روشن شدن این قضیه در تماس هستیم، نظامی را شاعر بزرگ فارسی‌گو و متعلق به کل مردم منطقه، مردم ایران، آذربایجان و میراث مشترک بشریت و میراث ماندگار همه جهانیان برشمرد که باید به آن ارج گذاشته شود و حفظ شان آن را احترام به فرهنگ جهانی دانست.

عراقچی بار دیگر عنوان کرد:‌ اطلاعات مشخصی از تصمیم دولت آذربایجان در این زمینه در اختیار نداریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز