نشست خبری فیلم برف برگزاری شد

این فیلم قصه آبرو داری است

۱۳۹۲/۱۱/۱۵ - ۱۳:۵۳:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۹۳۰
این فیلم قصه آبرو داری است
من بر این باورم حکم صادر نکردن در فیلم به معنای پایان باز نیست ضمن اینکه من معتقدم پایان فیلم ˝برف ˝ هم مشخص است و هم پایان دارد.


خبرگزاری برنا-نشست خبری فیلم سینمایی برف به کارگردانی مهدی رحمانی روز گذشته  در سالن نشستهای خبری سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر با حضور تعدادی از عوامل این فیلم سینمایی برگزار شد.
مصطفی جلالی فخر منتقد و مجری این جلسه در ابتدای صحبتهای خود با اشاره به استقبال خوب فیلمسازان جوان در این دوره از جشنواره گفت: خوشبختانه در جشنواره امسال شاهد حضور بسیار خوب فیلمسازان جوان در بخشهای مختلف جشنواره هستیم به طوری که 50درصد از فیلمهای شرکت کننده متعلق به کارگردان جوان و تازه واردهای سینمای ایران است که این خبر می تواند برای همه ما خوشحال کننده باشد چرا که فلیمسازان متوسط طی سالهای اخیر به دلیل در اختیار داشتن رانتها شرایط را به قدر سخت کرده بودند که این سینماگران جایی برای کار کردن نداشتند.
مهدی رحمانی کارگردان فیلم برف در این نشست خبری با اشاره به پایان بندی فیلم گفت: به طور حتم پایان باز تعریف خاص خود را دارد که دوستان منتقد و آنهایی که فیلم شناس هستند به آن اطلاع و اشراف کاملی دارند از سوی دیگر من بر این باورم حکم صادر نکردن در فیلم به معنای پایان باز نیست ضمن اینکه من معتقدم پایان فیلم "برف " هم مشخص است و هم پایان دارد.
فیلم روندی را طی کرده که شخصیتهای آن در کلیت داستان سرنوشت روشنی دارد آنچه که ما در این فیلم به آن تاکید داشتیم صدور حکم نبود بلکه مشخص شدن سرنوشت قصه برای ما مهمترین عنصری بود که به آن توجه داشتیم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا فیلمهای شما متاثر از سینمای اصغر فرهادی است خاطر نشان کرد: به طور حتم مساله مطرح شده در فیلم "برف" با شخصیتهای فیلم های اصغر فرهادی تفاوتهای زیادی دارد فیلم من با احترام کامل به سیر فیلمسازی اصغر فرهادی معتقد به فضای فیلمهای نیست چرا که فیلم من چیزی برای پنهان کردن ندارد و شخصیتها نیز تصمیمات دوگانه ای نمی گیرند ما رازی در پایان داستان نداریم که به وسیله آن تماشاگر را همراه کنیم بنابر این باز هم تاکید می کنم این فیلم ما شبیه فیلم اصغر فرهادی نیست.
این کارگردان فیلم سینمایی "برف" در پاسخ به سوال دیگری مبنی فیلم برداری کل داستان فیلم در فضای بسته و یک خانه تصریح کرد: اینکه از چارچوب منزل خارج شویم در این فیلم برای من دلیل توجیح پذیری نداشت وقتی فضای بیرون از خانه ناامید کننده است وقتی ابتدای این فضای ناامید کننده از خارج از خانه آغاز می شود، وقتی ما فاقد ثبات روحی و فکری هستیم پس نمی توانیم خودمان را شاهد نگه داریم اینها مسائلی است که با شعار حل نمی شود پس ما نیز باید سعی کنیم در فیلمهایم هم آن چیزی باشیم که در زندگی خود هستیم ما در شرایطی فیلم ساختیم که همگی از فرط ناامیدی خانه را برای کار انتخاب کردیم.
این کارگردان جوان سینمای کشورمان ادامه داد: ما با یک پدیده ای به نام آبرو داری مواجه هستیم که مختص به یک برهه تاریخی نیست ما خودمان را به فرهنگ چند سال گذشته خود متصل می کنیم که خانواده چیزی غیر از آن نیست در فرهنگ ما امید به آینده ای وجود دارد که می دانیم درست می شود و این یکی از نکاتی بود که من در این فیلم به آن توجه زیادی داشتم.
میلاد کی مرام یکی از بازیگران این فیلم سینمایی هم در این نشست گفت: یکی از مظلوم ترین سینماهای ما سینمای مستقل است که مهدی رحمانی جزئی از آنهاست من نیز تلاش کردم تا به سهم خود در این فیلم نقش کوتاهی را ایفا کنم و امیدوارم که این حضور کوتاه مورد پسند مخاطبان قرار گرفته باشد.
رویا تیموریان بازیگر اصلی فیلم "برف" نیز در این نشست خبری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر بازی او در فیلمهای غمگین خاطر نشان کرد: من سالهاست در سینما، در تلویزیون مشغول کار بوده و هستم و در دفعاتی هم کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر بودم من نمی دانم چرا دوستان دائم می گویند من همیشه نقشهای غمگین بازی می کنم و این نشات گرفته از بی اطلاعی از حضور متعدد در غالب نقشهای آثار سینمایی و نمایشی بوده است.

تیموریان گفت: من بازی سینما را فقط جلوی دوربین و صحنه تئاتر بلدم عزیزان بدانند که من بازی در پشت صحنه های سینما و تئاتر را بلد نیستم به همین خاطر شاید از من ایراد می گیرند که چرا نقشهای غمگین بازی می کنم شاید آنها نمی دانند که رویا تیموریان نقشهای طنز داشته است اصولا هم نمی پرسند که چرا من در فلان نقشی که ارزش کاندیدا شدن را داشت کاندیدا نشدم البته خودم دلیل این امر را می دانم چون کم حرف می زنم و بلد نیستم در مطبوعات همیشه حضور داشته باشم.

نظر شما