هوشنگ مرادی کرمانی :

بازگشت جشنواره فیلم کودک به اصفهان اقدامی درست بود

۱۳۹۰/۰۶/۲۸ - ۲۰:۲۴:۰۲
کد خبر: ۷۷۴۵۷
بازگشت جشنواره فیلم کودک به اصفهان اقدامی درست بود
مرادی کرمانی گفت: بازگشت جشنواره به محل اصلی خود کار درستی بود. جشنواره سال های زیادی در این شهر برگزارمی شد و همه جهانیان جشنواره کودک را با نام شهر اصفهان می شناسند.

 
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنا به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم کودک ،
نویسنده قصه های مجید در مورد رویکرد جشنواره مبنی بر حمایت از تولید فیلم نامه های منتخب، عنوان کرد : هر اقدامی که به نوشته شدن فیلمنامه های تخصصی و مناسب کودک کمک کند بسیار ارزشمند است. نوشتن فیلم نامه کودک کار دشواری است و این رویکرد جشنواره قطعا در سال های آینده تبعات مثبت زیادی به همراه خواهد داشت. اگر در فیلمنامه های کودک نگاه سفارشی حاکم نباشد و به نیازهای مخاطبان این گرونه سنی توجه شود وخبری از پند و نصیحت مستقیم نباشد قطعا این سینما رشد خواهد کرد.

مرادی کرمانی حضور سه نسل از فیلمسازان کودک در جشنواره امسال را ارزنده دانست و افزود: فیلمسازانی مثل ابراهیم فروزش تجربیات بسیار ارزنده ای در این حوزه دارند. این تجربیات زمانی می تواند کارساز باشد که با خلاقیت و نگاهی نو تلفیق شود. در نظر بگیرد اگر کسی با همان نگاه قبلی، دوباره قصه های مجید را بسازد قطعا برای مخاطب کودک نسل فعلی جذابیت زیادی ندارد . باید نیازهای کودکان امروز را شناسایی کرد. بچه های امروز ارتباطات گسترده ای از طریق ماهواره و اینترنت با دنیای بیرون دارند و فیلم های جذاب خارجی زیادی را می بینند . فیلم های کودک ما باید با این آثار قدرت برابری و رقابت را داشته باشد. کارکردن برای کودکان امروز فوق العاده سخت و دشوار است . برای پویایی سینمای کودک باید این سینما را به روز کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز