موسیقی باران با صدای استاد محمد نوری را اینجا بشنوید

۱۳۹۰/۰۸/۰۶ - ۲۱:۱۰:۴۱
کد خبر: ۸۴۳۱۷
موسیقی باران با صدای استاد محمد نوری را اینجا بشنوید
پاییز و باران علاقه مندان به موسیقی را، یاد یکی از استادان مسلم موسیقی معاصر زنده یاد محمد نوری می اندازد.

به گزارش خبرنگار بخش موسیقی برنا،امروزه کمتر کسی است که نامی و آهنگی از شادروان استاد محمد نوری نشنیده باشد. خاطره علاقه مندان موسیقی پر از آهنگ های ماندگار اوست .از آهنگ های فارسی تا آذری، گیلکی، شیرازی و ...
استاد یکم دی ۱۳۰۸ در تهران زاده شد،او علاوه بر موسیقی توانست در شاخه‌هایی چون هنرستان تئاتر، دیپلم بگیرد و در کنار آن در دبیرستان دارایی تهران ادبیات و زبان انگلیسی را هم فرا گرفت و در دانشکده علوم اجتماعی تهران هم درس خواند.

آوازهای استاد، طی پنج دهه، درمیان سه نسل، شأن و اعتبار ویژه‌ای کسب کرده‌است. این هنرمند در حاشیهٔ سال‌های پرتلاش، با اجرای بیش از سیصد قطعهٔ آوازی، تقریر و ترجمهٔ مقالات و سرودن اشعاری از ترانه‌های ماندگار، بیش از پیش خود را در دل مردم این مرزوبوم جا داد.
  صدای او برای نسل گذشته یادآور لحظه‌های خوب و مهربانی‌های سرشار، و برای نسل امروز، آفرینندهٔ شیرین‌ترین خاطرات است. وی ترانه‌های میهنی زیادی اجرا کرده‌است.
از نوری نزدیک به 300 اثر و ترانه و شعر برجای مانده است که اخیرا در کتابی با عنوان در خموشی‌های ساحل از سوی انتشارات آتنا به بازار کتاب عرضه شد.

استاد نوری در سال ۱۳۸۵ او از سوی سازمان صدا و سیما به عنوان چهره ماندگار موسیقی انتخاب و معرفی شد.

او سرانجام پس از سالها مبارزه با بیماری سرطان بدخیم خون و وخامت وضعیت جسمانی در شامگاه ۹ مرداد ۱۳۸۹ در بیمارستان جم در تهران به دیار باقی شتافت.

یکی از آهنگ های ماندگار استاد ترانه باران است که در این هوای بارانی تهران و اکثر شهرهای کشور این ترانه شنیدنی تر می شود.

برای شنیدن آهنگ بارون اینجا کلیک کنید

نظر شما