پس از تماشای شب آفتابی مطرح شد

تاکید رییس کمیسیون فرهنگی مجلس بر حفظ لوکیشن فیلم‌های تاریخی

۱۳۹۱/۰۸/۲۰ - ۱۷:۵۸:۰۵
کد خبر: ۱۰۶۲۳۹
تاکید رییس کمیسیون فرهنگی مجلس بر حفظ لوکیشن فیلم‌های تاریخی
حجت الاسلام آقاتهرانی پس از تماشای برنامه شب آفتابی گفت: باید تدبیری اتخاد شود که تشکیلات و لوکیشن طراحی شده برای شب آفتابی و دیگر فیلم‌های تاریخی حفظ شود.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنا، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از مسایلی که در کمیسیون فرهنگی به صورت جدی مطرح شده است، موضوع حفظ شهرک‌های سینمایی و تشکیلاتی از نوع نمایش شب آفتابی است. اخیراً هم مساله لوکیشن‌های طراحی شده برای سریال مختارنامه را داشته ایم.

نماینده مردم تهران افزود: حفظ این سرمایه‌ها شدنی است و متاسفانه معتقدم در این زمینه بی تدبیری‌هایی صورت گرفته است. تلاش ما این است که در این زمینه فعال‌تر عمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی در ادامه با اشاره به شب آفتابی نیز گفت: اخیراً در سفری که به روسیه داشتیم، رییس سینمای ملی روسیه اذعان کرد با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، سینمای این کشور به طور کلی عوض شده و به سینمایی درخور توجه و قابل احترام بدل شده است. همین ابتکاراتی که در سینمای ایران و نمایش عظیم شب آفتابی می‌بینیم باعث این اظهارات شده است.

این استاد اخلاق با اشاره به حضور چشمگیر جوانان و مخاطبان سه هزارنفری این برنامه در هر اجرا افزود: علت اصلی جذب مخاطب را باید در شوری جست و جو کرد که شب آفتابی با خود دارد. شب آفتابی فقط گفتن و شنیدن نیست، بلکه همه حواس انسان در دو ساعت اجرای آن فعال می‌شود و این رمز موفقیت شب آفتابی است.

آقاتهرانی با اشاره به اینکه تاکنون چنین اثری عظیم، زنده و نویی را ندیده است، افزود: من سینماهای بسیار بزرگ نیویورک را دیده‌ام، اما باید بگویم اثری به این عظمت و زیبایی ندیده‌ام. شب آفتابی به واقع اثری نو و بزرگ است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شب آفتابی نه سینماست، نه تئاتر، بلکه جمع آن‌هاست و در این زمینه خلاقیت‌های بسیاری داشته که قابل تقدیر است.

لازم به ذکر است؛ کارگردانی این اثر فاخر که حاوی برش‌هایی هنرمندانه از وقایع مهم تاریخی، از حضرت آدم(ع) تا حضرت امام زمان(عج) است را بهزاد بهزادپور بر عهده دارد.



نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز