داستان شنگول و منگول ایده اصلی نمایش تنها در خانه است

۱۳۹۲/۰۵/۱۷ - ۲۱:۴۳:۱۱
کد خبر: ۱۳۴۳۸۱
داستان شنگول و منگول ایده اصلی نمایش تنها در خانه است
کارگردان نمابش «تنها در خانه»ایده اصلی این نمایش براساس داستان شنگول و منگول است و می توان گفت این نمایش در همان چارچوب نوشته شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی دومین جشنواره تئاتر شهر، میترا کریم خانی کارگردان نمایش «تنها در خانه » با بیان این مطلب گفت: ایده این نمایش را از اخبار ی که این روزها زیاد می‌شنویم، گرفتم. هرروز اخباری درباره اینکه افراد مختلف فریب می‌خورند و درخانه را روی ماموران آب یا برق دروغین باز می کنند، می‌شنویم. این همان تم اصلی داستان شنگول و منگول است اما داستان نمایش با آن داستان تفاوت دارد اما در همان چارچوب تعریف می‌شود.
 
کریم خانی این نمایش را با تکنیک‌های عروسکی ماسک و دستکشی در بخش تئاتر کودک و نوجوان به اجرا درمی آورد.

او درباره استفاده از این تکنیک ها توضیح می‌دهد: به فراخور داستان و نوع کار از این دو نوع عروسک استفاده کردم. از لحظ تکنیکی باید برای این کار عروسک های دستکشی طراحی می کردیم.
سهیلا باجلان طراح عروسک و صحنه این نمایش است.
 
کریم خانی ابراز امیدورای می‌کند تبلیغات بیشتری برای جشنواره تئاتر شهر انجام شود:سازمان فرهنگی هنری شهرداری در عرصه تبلیغات خیلی قویتر از وزارت ارشاد است و امکانان بیشتری در این زمینه دارد . در تمامی مناطق تهران فرهنگسرا دارد و حیف است اگر کسی از برگزاری این جشنواره باخبر نشود.
 
دومین جشنواره تئاتر شهر از روز شنبه 19 مرداد در 12 تالار ، مجموعه فرهنگی و هنری ، فرهنگسرا و گالری تهران میزبان عموم علاقه مندان خواهد بود.

نظر شما