انتظاری که بعد از دو سال به سرانجام رسید

«نه فرشته ام، نه شیطان» همایون شجریان منتشر شد

۱۳۹۲/۱۲/۲۱ - ۱۴:۱۰:۵۹
کد خبر: ۱۷۳۴۳۳
«نه فرشته ام، نه شیطان» همایون شجریان منتشر شد
روز گذشته،تالار وحدت میزبان علاقمندان به هنرموسیقی بودکه برای رونمایی آلبوم موسیقی«نه فرشته‌ام،نه شیطان»همایون شجریان وآهنگسازی طهمورث پورناظری به آنجاآمده بودند.

روز گذشته، تالار وحدت میزبان علاقه مندان به هنر موسیقی بود که برای رونمایی آلبوم موسیقی «نه فرشته‌ام، نه شیطان» با صدای همایون شجریان و آهنگسازی طهمورث پورناظری به آنجا آمده بودند.
به گفته طهمورس پور ناظری این آلبوم شامل هشت قطعه موسیقی است که هر کدام از کارها با سازبندی، تنظیم و آهنگسازی متفاوت انجام شده و تمام این قطعات با کلام است.
اشعار کار از مولانا، شفیعی کدکنی، حسین منزوی، هومن زکایی و سیمین بهبهانی انتخاب شده است. این مجموعه در ابتدا سه برابر از آنچه در این کار گنجانده شده است، بود که همه آن‌ها در استودیو به صورت اتود ضبط شده بودند و در نهایت تعدادی برای این آلبوم انتخاب شدند.
نوازنده هایی که پورناظری برای این اثر با آنها به همکاری پرداخته است همه بین المللی هستند و این کار در سطح بالایی ارائه شده است.
قطعه اول این کار «چرا رفتی» نام دارد که با هنرنمایی نوازندگان بین المللی ارائه شده است. قطعه دوم «ستار و آواز» است، قطعه سوم که «دل به دل» نام دارد اثری است که کاملا دارای سازبندی ایرانی است. قطعه چهارم با عنوان «کولی» ستار و آواز است. قطعه «نه فرشته‌ام، نه شیطان» نیز برای ساز تار در چند خط نوشته شده است که با همراهی گیتاربیس شنیده خواهد شد.
پورناظری پس از ساخت همین قطعه چندی بعد به کنسرت پاکودلوسیا رفت و نزدیکی زیادی بین فضای کاری این قطعه با اثر او احساس کرد. بنابراین در ساخت این قطعه هم از کار او الهام گرفته ‌است.
پورناظری تاکید کرد که این آلبوم در بهترین استودیوی دنیا ضبط شده است.
دو قطعه از این آلبوم فضایی اجتماعی دارد و باقی قطعات عاشقانه است. و این آهنگساز سعی کرده است که خودر ا جزیی از جامعه بداند و بر مبنای آن حرکت کند.
همایون شجریان در ادامه عنوان کرد: «در شرایطی که اوضاع نشر نابسامان است، صدرالدین حسین‌خانی روی این آلبوم سرمایه‌گذاری کرد که امیدوارم از این سرمایه‌گذاری ضرر نکند. شاید کار کردن در ایران دورهمی باشد اما وقتی کاری در سطح بین‌المللی ارائه می‌شود دیگر کسی شوخی ندارد و حسین‌خانی به راستی ما را حمایت کرد.»
این اثر دو سال پیش تولیدش آغاز شد و با تیراژ 50هزار نسخه منتشر شد و در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.

نظر شما