تعزیه خوانان برتر به روی صحنه می روند

۱۳۹۳/۰۸/۲۸ - ۱۶:۱۰:۴۸
کد خبر: ۲۳۸۵۵۸
تعزیه خوانان برتر به روی صحنه می روند
مراسم تعزیه خوانی تعزیه خوانان برتر کشور حاج صادق نجفی، استاد رضا حیدری و سید محسن هاشمی از یکشنبه 2 آذر، به مدت پنج شب در بلوار میرداماد تهران برپا می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا،حاج صادق نجفی (صدرا)، سرپرست گروه تعزیه خوانان و هیئت محبان فاطمه زهرا (س) با اعلام این خبر گفت: مراسم تعزیه خوانی سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) از یکشنبه 2 آذر، به مدت پنج شب از ساعت 19 در بلوار میرداماد، نبش خیابان شمس تبریزی برگزار می شود.

وی افزود: قرار به طور مستمر به مناسبت های مختلف تعزیه خوانی در اقصی نقاط تهران برپا شود، با برپایی این تعزیه خوانی مردم از نزدیک به صورت سمعی و بصری واقعه عاشورا را لمس می کنند.

سرپرست گروه تعزیه خوانی با اشاره به پنج شبی که مراسم تعزیه خوانی اجرا می شود، افزود: در شب اول آئیین تعزیه خوانی شهادت حضرت مسلم ابن عقیل (ع) و شب دوم، تعزیه خوانی حضرت حربن یزید ریاحی اجرا می شود.

وی به دیگر مراسم اشاره کرد و افزود: مجلس تعزیه خوانی شهادت حضرت علی اکبر (ع) سه شنبه 4 آذر و مراسم شهادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) نیز چهارشنبه اجرایی می شود. شب پنجم، مصادف با سالروز شهادت حضرت رقیه (س) تعزیه بازار شام و شهادت حضرت خوانده می شود.

نجفی در پایان یادآور شد: استادرضا حیدری، سیدمحسن هاشمی، استاد مرتضی صفاریان، کربلایی داوود آبایی، حاج مرتضی شاه حسینی، کربلایی نقی بیاتی، کربلایی نعمت فضلی خانی، عباس کاووسی، کربلایی یوسف شاه حسینی و کربلایی محمود نوروزی از تعزیه خوانان، فرامرز و فرهاد زمانی و امیر حسین پارسا موزیک تعزیه را اجرا می کنند.

مراسم تعزیه خوانی سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) از یکشنبه 2 آذر به مدت پنج شب، از ساعت 19 در بلوار میرداماد، نبش خیابان شمس تبریزی برگزار می شود.

نظر شما