مهدی شجاعی در گفت و گو با برنا:

همکاری با جوانان به ریسک اش می ارزید

۱۳۹۳/۱۰/۲۳ - ۱۲:۴۶:۱۷
کد خبر: ۲۵۳۲۴۸
همکاری با جوانان به ریسک اش می ارزید
مهدی شجاعی کارگردان نمایش «ننه دلاور» گفت: همکاری با جوانان و دانشجویان کاربلد تئاتر به ریسک اش می ارزید.

مهدی شجاعی کارگردان نمایش «ننه دلاور» در آخرین هفته اجرای این نمایش از تجربه همکاری با جوانانی می گوید که فراتر از توقع اش بر روی صحنه ظاهر شدند.

مهدی شجاعی در گفت و گو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری برنا گفت: این نمایش بارها به روی صحنه رفته است اما من سعی کردم متفاوت تر عمل کنم. «ننه دلاور» یک پیام ضد جنگ از «برشت» به مخاطبانش می رساند. مادری که نگران فرزندانش است و هر کاری می کند تا آن ها را حمایت کند.


وی افزود: یک کار داستانی مشخصی را به وجود آوردیم که گاهی اشک مخاطب را در می آورد و «برشت» دوستان تفاوت «ننه دلاور» را احساس می کنند. چند سالی است در این فکرم در کارهای تئاتر از دانشجویان کار بلد و جوان هایی که درسش را خوانده اند استفاده کنم که خدا را شکر مورد استقبال تماشاگران خاص و عام قرار گرفت.





شجاعی در ادامه بیان کرد: مروارید جعفری در نقش ننه دلاور چند سالی است که اجراهای خوب تئاتر داشته و با تجربه است. در واقع تمام اعضای این نمایش به طوری کار بلد هستند. مروارید جعفری به عنوان هسته اصلی گروه روز به روز هم از لحاظ بدن و هم صدا بهتر شد. حالا که در روزهای پایانی اجرا به سر می بریم و به پشت سر نگاه می کنم فک می کنم سپردن این نقش به بازیگر جوانی مثل خانم جعفری به ریسکش می ارزید و از این که ایشان از پس چنین نقشی که به نظر هر بازیگر حرفه ای تئاتر هم سخت می آید،خوشحالم و امیدوارم جوانان فعال در عرصه نمایش همیشه بتوانند با اعتماد عوامل هر گروه زمینه ای برای شکوفایی و تعالی خود و هنر سرزمینمان داشته باشند.



وی در پایان گفت: برنامه بعدی من اجرای نمایشنامه دیگری از «برشت» است که در نظر دارم سال آینده به روی صحنه ببرم و امیدوارم آن نمایش هم با استقبال مخاطبان همراه باشد و ما را دلگرم کند.


گفتگو از : نسرین بخت پور

نظر شما