حسین پاکدل با «یک صبح ناگهان» به جشنواره تئاتر فجر می آید

۱۳۹۳/۱۰/۲۳ - ۱۲:۴۳:۳۳
کد خبر: ۲۵۳۴۲۸
حسین پاکدل با «یک صبح ناگهان» به جشنواره تئاتر فجر می آید
یک صبح ناگهان به کارگردانی حسین پاکدل آخرین روزهای تمرین را برای حضور در جشنواره تئاتر فجر سپری می کند.

حسین پاکدل با گروهی از بازیگران که هرکدام شاید متفاوت ترین نقش شان را بر روی صحنه تئاتر تجربه کنند این روزها در حال تمرین نمایشی است که به گفته خودش ترکیبی از عاشقانه ها و تراژدی باشد.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری برنا، نمایش «یک صبح ناگهان» تازه ترین تجربه حسین پاکدل بعد «حضرت والا»، «رقص زمین» و «عشق و عالیجناب» است که قرار است با کارگردانی وی بعد از برگزاری سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر در قالب اجرای عمومی روی صحنه برود.


«یک صبح ناگهان» که همچون کارهای پیشین پاکدل در عرصه تئاتر در راستای دغدغه‌های اجتماعی او در تاریخ معاصر ایران است، با حضور بازیگران باسابقه و مطرح تئاتر تمرینات خود را سپری می‌کند. مهدی سلطانی که پیش از این در نمایش‌های «رقص زمین» و «حضرت والا» با پاکدل همکاری داشته در «یک صبح ناگهان» نیز به ایفای نقش می‌پردازد.


عاطفه رضوی، بازیگر و گریمور باسابقه سینما و تئاتر هم که در نمایش‌های «رقص زمین»، «حضرت والا» و «عشق و عالیجناب» به ایفای نقش پرداخته بود، در جدیدترین اثر حسین پاکدل نیز در مقام بازیگر حضور دارد.


مهدی پاکدل از بازیگران موفق تئاتر که طی چند سال اخیر بیشتر در حوزه سینما و تلویزیون فعالیت کرده و اولین تجربه کارگردانی خود در عرصه سینما را هم به صورت مشترک با ایمان افشاریان و با فیلم «فردا» در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر سپری کرد، در «یک صبح ناگهان» به ایفای نقش می‌پردازد. این دومین تجربه همکاری مهدی پاکدل با حسین پاکدل بعد از نمایش «حضرت والا» است.


رحیم نوروزی دیگر بازیگر شناخته شده تئاتر نیز که در نمایش «عشق و عالیجناب» حسین پاکدل که تنها در سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه رفت ولی اجرای عمومی آن به دلیل ممیزی‌های شورای نظارت و ارزشیابی اداره‌کل هنرهای نمایشی لغو شد به ایفای نقش پرداخته، از بازیگران «یک صبح ناگهان» است.


نسیم ادبی بازیگر با سابقه تئاتر هم در «یک صبح ناگهان» اولین تجربه همکاری خود را با حسین پاکدل سپری می‌کند. مرتضی آقاحسینی نیز که از بازیگران شناخته شده تئاتر است و در اجرای سه نمایش اخیر پاکدل حضور داشته از دیگر بازیگران «یک صبح ناگهان» است.


مهران امام‌بخش، صادق ملکی و معصومه قاسمی‌پور هم که از بازیگران فعال و با سابقه تئاتر هستند نیز با حسین پاکدل در تمرین و اجرای جدیدترین اثر نمایشی خود، همکاری دارند.


نیکی مظفری، بنفشه اعرابی، هومن خدادوست، علی لیاقی، مسعود انتظاری و آرش خاموشی نیز به عنوان بازیگران فعال عرصه تئاتر در گروه «یک صبح ناگهان» حضور دارند.
طراحی صحنه «یک صبح ناگهان» بر عهده منوچهر شجاع است که یکی از طراحان صحنه موفق و با سابقه تئاتر ایران به شمار می‌رود. ندا نصر نیز به عنوان هنرمندی جوان قرار است طراحی لباس این اثر نمایشی را انجام دهد. نورالدین حیدری‌ماهر هم که با سابقه‌ترین دستیار کارگردان و برنامه‌ریز تئاتر در دو دهه اخیر است، بار دیگر با حسین پاکدل همکاری می‌کند.


نمایش «یک صبح ناگهان» اقتباسی کاملا آزاد از قصه «تشت خون» نوشته اسماعیل فصیح است اما پاکدل در نگارش نمایشنامه کاملا آزاد عمل کرده و متن اصلیی وفادار نبوده‌ است. داستان نمایش در یک خانواده و بعد از مرگ ناصرالدین شاه رخ می‌دهد.

نظر شما