مریم معترف در گفت و گو با برنا:

تئاتر بهترین تفریح فرهنگی برای بعد از افطار خانواده‌ها است

۱۳۹۰/۰۵/۱۷ - ۱۳:۳۰:۴۹
کد خبر: ۶۹۰۵۵
تئاتر بهترین تفریح فرهنگی برای بعد از افطار خانواده‌ها است
رئیس اداره تئاتر گفت: تئاتر به عنوان یک کالای فرهنگی می‌تواند از بهترین انتخاب‌ها برای بعد از افطار خانواده‌ها باشد و آنها برای یک تفریح فرهنگی به سالن‌های تئاتر بیایند.
مریم معترف بازیگر و کارگردان تئاتر، درباره کمیت مخاطبین تئاتر در ماه مبارک رمضان به خبرنگار برنا گفت: بنده خود تجربه اجرای تئاتر در ماه مبارک رمضان را داشته ام و نمایش "گوشه نشین های آلتونا" را در همین ماه در تئاترشهر روی صحنه بردم و مخاطب قابل توجهی به سالن ما آمد.
 
وی افزود: در کل معتقدم که مخاطب همیشگی تئاتر در ماه های مختلف سال خیلی کم و زیاد نمی شود و تقریبا یک روند ثابت را طی می کند و من خود در ماه رمضان شاهد تغییر محسوسی در مخاطبین تئاتر نشده ام.
 
رئیس اداره تئاتر همچنین ادامه داد: عنصر تاثیرگذار اصلی بر کمیت تماشاگران تئاتر در ایام سال کیفیت نمایش ها است. مشخص است که خود نمایش می تواند کاری کند که در بدترین شرایط نیز تماشاگر به سالن بیاید چون معمولا در کشور ما تماشاگر، تماشاگر دیگر را به رفتن سالن ترغیب می کند، این یک تبلیغ متداول است.

وی اظهار داشت: در ماه رمضان شاهد شلوغ بودن سالن ها بعد از ساعات افطار و حتی پیش از ساعات افطار بوده ام، با این که در این ساعات رفت و آمد در شهر تهران بسیار دشوار می شود و بار ترافیکی در ساعت افطار زیاد است اما علی رغم این دشواری ها میل مخاطب برای دیدن تئاتر کم نمی شود.

معترف همچنین بیان کرد: ماه رمضان به نوعی یک جشن است و شادی و نشاط عناصر مهم این جشن هستند. به همین دلیل خانواده ها معمولا پس از افطار دنبال انجام کارهایی هستند که روحیه آن ها را بهتر کند حتی دلیل این که در این ماه نمایش های کمدی پس از افطار مورد استقبال قرار می گیرد، همین است.
 
وی در پایان گفت: تئاتر به عنوان یک کالای فرهنگی می تواند از بهترین انتخاب ها برای برنامه بعد از افطار خانواده ها باشد و آنها می توانند برای پر کردن این اوقات با یک اتفاق فرهنگی هنری، به سالن های تئاتر بیایند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز