«اصلاً مهم که نیست»/ نمی‌شود شاعر صداقتش را زیر پا بگذارد

۱۳۹۲/۰۲/۱۳ - ۱۵:۰۹:۴۱
کد خبر: ۱۲۰۱۹۹
«اصلاً مهم که نیست»/ نمی‌شود شاعر صداقتش را زیر پا بگذارد
علیرضا بهرامی معتقد است: وقتی در شهری مثل تهران زندگی می‌کنیم، نمی‌شود شاعر صداقتش را زیر پا بگذارد و در «اصلاً مهم که نیست» به مضامین اجتماعی پرداخته است.

به گزارش خبرنگار ادبی برنا، بهرامی دربارۀ این مجموعه که بیش از 50 شعر سپید با حال و هوای عاشقانه و اجتماعی دارد.

گفت: وقتی در شهری مثل تهران زندگی می‌کنیم، نمی‌شود شاعر صداقتش را زیرپا بگذارد و به شکلی مسخره از حوض نقاشی و یا کمان ابروی یار صحبت کند. او می‌تواند این موضوعات را آرزو کند اما اگر همه روایتش به این سمت برود، توهم ایجاد می‌کند. به نظر من انسان امروز ساکن شهر باید به اطرافش هم توجه کند و اگر شاعرش این توجه را در شعرش هم بیاورد. علیرضا بهرامی ضمن اشاره به این موضوع، درباره سومین مجموعه شعرش «اصلا مهم که نیست» می‌گوید: «در اشعار این مجموعه جنبه‌های اجتماعی نگاه من به جامعه به جنبه‌های عاشقانه آن غلبه کرده است. چراکه این شعرها در فضای پس از انتخابات سال 88 سروده شده‌اند.» همچنین بهرامی در این مجموعه شعر، قطعاتی شعر نیمایی را با رویکردهای جدید در فصلی با عنوان «صدای باستانی سکوت» سروده است.

«اصلا مهم که نیست» در 88 صفحه با قیمت 4000 تومان از سوی نشر آموت به چاپ رسیده است.

از علیرضا بهرامی تاکنون مجموعه شعرهای «تا آخر دنیا برایت می‌نویسم» از سوی نشر داستانسرا و «وقتی که برف می‌بارد» در نشر امرود، منتشر شده است. بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 11 تا 21 اردیبهشت‌ماه در مصلای تهران در حال برگزاری است.

نظر شما