توسط انتشارات سوره مهر؛

قهوه قند پهلو مهدی نژاد به چاپ سوم رسید

۱۳۹۲/۰۳/۲۵ - ۱۹:۱۶:۲۲
کد خبر: ۱۲۶۱۸۱
قهوه قند پهلو مهدی نژاد به چاپ سوم رسید
گزیده شعر طنز ˝قهوه قند پهلو˝ امید مهدی نژاد توسط انتشارات سوره مهر حوزه هنری به چاپ سوم رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری امید مهدی‌نژاد 90 شاعر معاصر را به‌طور مختصر در این كتاب معرفی كرده و یك یا چند نمونه شعر طنز از این شاعران آورده است.

معرفی شاعران توسط مهدی‌نژاد در این كتاب با زبانی ساده و گاهی طنز صورت گرفته است.

به‌طور كلی از شاعرانی چون منوچهر احترامی، ناصر اجتهادی، اكبر اكسیر، ایرج میرزا، مهدی اخوان‌ثالث، محمدابراهیم باستانی پاریزی، سعید بیابانكی، محمدرضا تركی، فریدون توللی، عباس حسین‌نژاد، سیدحسن حسینی، عماد خراسانی، محمد خرمشاهی، رضا رفیع، راشد انصاری، خسرو شاهانی، كیومرث صابری فومنی، شهرام شكیبا، قادر طهماسبی فروغ فرخ‌زاد، ابراهیم صهبا، كیومرث منشی‌زاده، سیدابراهیم نبوی، فریدون هاشمی و سیداشرف‌الدین قزوینی در این كتاب نام برده شده و نمونه اشعار طنز آن‌ها نیز ارائه شده است.

برخی از این چهره‌ها تنها به عنوان شاعران طنزپرداز شناخته می‌شوند. این در حالی است كه در میان نام این شاعران با اسامی برخی شاعرانی روبه‌رو می‌شویم كه كمتر به عنوان شاعر طنز‌پرداز آن‌ها را می‌شناسیم و یا در این حوزه اثر ثبت شده زیادی ندارند.

مهدی نژاد تاكید كرده است كه این مجموعه به هیچ وجه تحلیلی و علمی نیست و تنها آیینه‌ای از طنز ایران در گذر زمان است.

«قهوه قند پهلو» در 624 صفحه، به شمارگان 2500 نسخه توسط انتشارات سوره مهر برای سومین بار منتشر و راهی بازار كتاب شده است.

از امید مهدی‌نژاد تا به حال آثاری همچون مجموعه‌ شعرهای «رجز مویه» و «یک بغل كاكتوس» و «با كاروان حوله» و ... منتشر شده است.


نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز