آیین رونمایی از نقش شیعه در فرهنگ و تمدن اسلام و ایران

مخبر: تشیع سکوی پیشرفت اسلام است

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ - ۱۹:۳۸:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۶
مخبر: تشیع سکوی پیشرفت اسلام است
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تشیع در حقیقت سکوی حرکت رو به جلو برای اسلام است گفت: ما امیدواریم با احیاء و معرفی آثار فرهنگی تشیع تمدن اسلامی را در جهان دوباره عرضه کنیم.
به گزارش خبرنگار ادبیات برنا، محمد رضا مخبر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در آیین رونمایی از کتاب "نقش شیعه در فرهنگ و تمدن اسلام و ایران" گفت: روزی که ما موضوع شیعه و فرهنگ آن را در شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بحث قرار دادیم بسیاری گمان نمی‌کردند که بتوانیم گرد و غبار از روی گنجینه تمدن تشیع کنار بزنیم.

وی افزود: بعد از پذیرش آقای ولایتی برای انجام این کار خیال ما راحت شد که این پژوهش به خوبی به سرانجام خواهد رسید.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، ادامه داد: پس از هم فکری با دوستان تصمیم بر این شد که ابتدا مفاخر اسلامی را در کتاب های آموزشی کشور بگنجانیم که حاصل آن تلاش برای قرار گرفتن بسیاری از مفاخر تمدنی ایران در کتاب‌های آموزش و پرورش بود.

مخبر با بیان اینکه در حال حاضر 300 عنوان از کتاب‌های درسی ما به معرفی مفاخر ایران اسلامی پرداخته است ابراز کرد: در همین راستا توجه به فرهنگ عمومی و فرهنگ‌سازی در سطح جامعه را با محوریت تقویم تاریخ فرهنگ اسلام و ایران دنبال خواهیم کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم‌چنین گفت: برای تبلیغ فرهنگ عمومی جلد اول کتاب تقویم تاریخ فرهنگ اسلام و ایران منتشر شده و جلد دوم آن زیر چاپ رفته است، همچنین جلد سوم آن به زودی برای چاپ و انتشار آماده خواهد شد.

مخبر با بیان اینکه در این کتاب برای هر روز تقریباً سه مناسبت علمی و فرهنگی معرفی شده، افزود: همچنین کار بزرگتر تدوین کتاب نقش ایرانیان در فرهنگ تشیع است که به زودی کار نگارش آن تمام خواهد شد.
 
وی تدوین کتاب "نقش شیعه در فرهنگ و تمدن اسلام و ایران" را در نوع خود بی‌نظیر دانست و تاکید کرد: هرچند در این حوزه کارهای دیگری انجام شده اما هیچ کدام مثل این کتاب جامع و کامل نیست.

مخبر در پایان با اشاره به اینکه تشیع در حقیقت سکوی حرکت ما به سمت پیشرفت است، بیان کرد: ما بسیار امیدواریم که این بازسازی و معرفی آثار فرهنگی چراغ راه ما برای حرکت رو به جلو و احیای دوباره تمدن بزرگ اسلامی در جهان باشد.
نظر شما