بزرگداشت روز مولوی در باغ موزه قصر برگزار شد

۱۳۹۳/۰۷/۰۸ - ۱۳:۳۹:۳۹
کد خبر: ۲۲۵۵۷۲
بزرگداشت روز مولوی در باغ موزه قصر برگزار شد
همایش ˝سماع عقل و جان˝به مناسبت روز بزرگداشت مولانا در باغ موزه قصر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا،غروب دوشنبه هفتم مهر ماه سالن فرخی یزدی باغ موزه قصر میزبان علاقمندان به حوزه شعر و ادب و عرفان ایرانی بود.

در این همایش استاد کاظم محمدی محقق، پژوهشگر و مولوی شناس معاصر با اشاره به جایگاه مولانا در فرهنگ ایرانی اسلامی به موضوع عقل از منظر مولانا اشاره کرد و افزود: مولانا عقل را دارای مراتب مختلف می داند و در بیتی که می فرماید:" پای استدلالیون چو بین بود" اشاره به عقل جزیی نگر دارد. اما مولانا مراتب دیگر عقل را راهگشا و هدایتگر می داند.

در بخش دیگری از همایش سماع عقل و جان استاد اسماعیل جنتی تعدادی از غزل های مولانا را همراه با نوای سه تار حمیدرضا بزرگی برای حضار قرائت کرد.

در پایان بخش این نشست ادبی اجرای موسیقی آوازی بود. در این بخش حمیدرضا بزرگی خواننده و نوازنده سه تار، محسن صادقی نوازنده نی و جعفر همدانی نوازنده دف قطعاتی آوازی را بر اساس اشعار مولانا اجرا کردند که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

در پایان هر سه نوازنده یک قطعه همنوازی دف را به یاد مولانا جلال الدین محمد بلخی اجرا کردند. در بخش جنبی همایش نمایشگاه آثار پژوهشی استاد کاظم محمدی و دیگر چژوهشگران حوزه عرفان اسلامی برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز