انتشار فراخوان جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)

۱۳۹۳/۰۹/۰۸ - ۲۰:۰۲:۵۲
کد خبر: ۲۴۱۶۱۵
انتشار فراخوان جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)
سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) با رویکرد ویژه به «سبک زندگی رضوی» در سه بخش استانی، ملی و بین‌المللی فراخوان داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، «جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)» جشنواره فرهنگی، هنری و ولایی کشور است که به مناسبت میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) و برادر بزرگوارشان امام علی‌بن موسی‌الرضا (ع)، از یکم تا یازدهم ذی‌القعده موسوم به «دهه کرامت» برگزار می‌شود.

بنا بر اعلام، این جشنواره که تاکنون 12 دوره آن با اشراف بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) برگزار شده، همزمان با شب میلاد فرخنده امام موسی کاظم(ع) و در سیزدهمین سال برگزاری خود، در بخش‌های استانی، ملی و بین‌الملل فراخوان منتشر کرده است.

دبیرخانه‌های موضوعی این جشنواره در تمام استان‌های کشور دایر بوده اما گستره برپایی جشنواره در سطح ملی است، بدین معنا که هموطنان از هر نقطه کشور می‌توانند در همه جشنواره‌ها شرکت کنند. برای جشنواره‌های سراسری هفت بخش کلی در نظر گرفته شده که عبارتند از: فرهنگی، هنری، پژوهشی، سینمایی، مطبوعاتی و دیجیتالی، کودک و نوجوان و بخش دانشگاهیان.

یک بخش نیز به صورت ویژه معرفی شده که برنامه‌هایی نظیر بزرگداشت امامزادگان، بزرگداشت قدمگاه‌های امام رضا(ع)، هفته‌های فرهنگ رضوی و جشن‌های مردمی دهه کرامت را شامل می‌شود.

بخش بین‌الملل با محوریت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با همکاری مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، جامعه المصطفی العالمیه و مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود و 75 کشور از چهار قاره جهان شامل کشورهای آمریکا، آلمان، اتریش، آرژانتین، اسپانیا، اندونزی، امارات، الجزایر، انگلستان، ایتالیا، بوسنی، برزیل، ژاپن، روسیه، سوئد، فرانسه، هند،‌ نیجریه و ... میزبان آن هستند.

فراخوان هر یک از برنامه‌های موضوعی جشنواره امام رضا(ع) به زودی از سوی دستگاه‌های مرتبط منتشر می‌شود. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و آگاهی از نحوه شرکت در هر یک از برنامه‌ها می‌توانند به وبگاه سه‌زبانه «شمس توس» به نشانی www.shamstoos.ir مراجعه کنند. همچنین سامانه پیام کوتاه: 30007888 و شماره تلفن‌: 05112283044 به عنوان پل ارتباطی میان و جشنواره مخاطبان معرفی شده است.

اختتامیه برنامه‌های موضوعی سیزدهمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) در دهه کرامت از ۲۵ مرداد تا ۴ شهریور برگزار می‌شود و اختتامیه اصلی این جشنواره در شب میلاد مسعود آن امام همام در مشهد مقدس است.



سیدجواد جعفری دبیری این جشنواره را برعهده دارد که اعلام کرده رویکرد ویژه این دوره توجه به «سبک زندگی رضوی» است.

نظر شما