در راه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران/۱۲

نجفی به همراه ˝پسر کوهستان˝ در نمایشگاه کتاب

۱۳۹۰/۰۱/۱۹ - ۱۴:۲۹:۰۰
کد خبر: ۳۲۷۱۷
نجفی به همراه ˝پسر کوهستان˝ در نمایشگاه کتاب
عبدالمجید نجفی با کتاب‌های ˝پسر کوهستان˝، ˝سمفونی سیب‌زمینی˝ و ˝زیر گنبد کبود˝ در بیست‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد.
عبدالمجید نجفی نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار ادبیات برنا، با بیان این مطلب گفت: کتاب "سمفونی سیب‌زمینی" درباره‌ یک سیب‌زمینی‌ است که با جوانه‌ای که دارد، شبیه یک موجود عجیب مانند موجودات فضایی است. شخصیت اصلی کتابسیب‌زمینی است که به دلیل شکل عجیبش، کنجکاوی سه نوجوان را برمی‌انگیزد و در ادامه ماجراهایی با این موجود عجیب خلق می‌شود.

"سمفونی سیب‌زمینی" در 120 صفحه و با قیمت دو هزار و 400 تومان اواخر سال 89 توسط انتشارات قدیانی روانه بازار کتاب شد.

نجفی هم چنین از انتشار دیگر خود با عنوان "پسر کوهستان" خبر داد و افزود:‌ این کتاب شامل دو داستان بلند با نام‌های "پسر کوهستان" و "حکایت علی جان و راز نازخاتون"‌ به سبک رئال و در موقعیت روستا است که همه مراحل را گذرانده و به زودی از سوی نشر منادی ترتبیت روانه بازار کتاب خواهد شد.

اثر دیگر عبدالمجید نجفی که به زودی منتشر و در نمایشگاه کتاب نیز عرضه خواهد شد، "زیر گنبد کبود" است.

او در این باره توضیح داد: "زیر گنبد کبود" درباره صور خیال در شعر کودک و نوجوان فارسی است و من در این کتاب اشعار چند شاعر کودک و نوجوان را انتخاب و صور خیال این اشعار را نقد و بررسی کرده‌ام.

اشعار مصطفی رحماندوست، جعفر ابراهیمی (شاهد)، بیوک ملکی، شکوه قاسم‌‌نیا، اسدالله شعبانی، افسانه شعبان‌نژاد و عرفان نظرآهاری در این کتاب بررسی شده است.

این کتاب از سوی انتشارات سوره مهر زیر چاپ است و به زودی منتشر خواهد شد.

یکی دیگر از آثار نجفی که او امیدوار است به نمایشگاه کتاب برسد، داستان فولکلوریک آذربایجانی با عنوان "اصلی و کَرَم" است. این قصه به همراه چهار قصه عاشقانه فولکلور از قومیت‌های مختلف قرار است در یک کتاب توسط نشر پنجره روانه بازار کتاب شود.


یادآور می‌شود، عبدالمجید نجفی نویسنده و متولد سال 1339 در تبریز و دارای مدرک کارشناسی زبان و ادبیات فارسی است. از آثار او می‌توان به برف‌آباد، کت پشمی، کابوس ژنرال، گم‌شدگان جنگل آیسولان، چشم‌های مادرم و پرنده‌های سحرآمیز اشاره کرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز