در گفتگو با برنا عنوان شد

نقد کتاب راهی برای شناخت ذائقه مخاطب امروزی است

۱۳۹۰/۰۲/۲۹ - ۱۳:۵۶:۰۰
کد خبر: ۴۹۲۰۶
نقد کتاب راهی برای شناخت ذائقه مخاطب امروزی است
لبش گفت: برگزاری نشست نقد کتاب، به نویسنده امکان می‌دهد نیاز مخاطب خود را شناخته و بر اساس آن آثارش را خلق کنند.
علیرضا لبش، شاعر، نویسنده و منتقد ادبی که در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مسوولیت برگزاری برخی نشست‌های نقد کتاب را بر عهده داشت درباره این نشست‌ها و بازتاب آن به خبرنگار ادبیات برنا گفت: برگزاری نشست نقد کتاب، هنوز به درستی در کشور ما جا نیفتاده و زمانی که اسم نقد به میان می آید عده‌ای به تخریب یک اثر فکر می کنند.

وی افزود: نقد در هر زمینه‌ای از فیلم و سینما گرفته تا تئاتر، موسیقی و ادبیات، اگر با نگاه درست پرداخته شود، بسیار مطلوب و راهگشا خواهد بود.

این نویسنده و طنزپرداز با اظهار امیدواری درباره برگزاری نشست‌های نقد کتاب، تصریح کرد: اگر برگزاری نشست‌های تخصصی خارج از فضای نمایشگاه کتاب ادامه یابند، شاهد تاثیر فراوانی بر افزایش کیفیت محتوای آثار تولیدی خواهیم بود.

نویسنده مجموعه "کافه خنده" در ادامه افزود: بدون نقد و بررسی یک اثر ادبی، نویسنده یا شاعر نمی‌تواند به ضعف‌های خود پی برده و آن‌ها را اصلاح کند.

لبش در ادامه با توجه به آمار بالای نشست‌ها، گفت: پرداختن بیش از حد به یک موضوع نیز باعث دفع مخاطب می‌شود. با نقد کتاب می‌توان به نیاز مخاطب امروزی پی برد و آثار ادبی را با توجه به نیاز او خلق کرد.

بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران علاوه بر تمامی حواشی و مسائلی که داشت، قریب به 200 نشست در حوزه کتاب برگزار کرد که بازتاب مطلوبی از این نشست‌ها مشاهده نشد.

لبش درباره تازه‌ترین اثرش خبر داد:  "مجموعه داستان‌های طنز" با همکاری محمد علی علومی به مرحله چاپ رسیده است و 50 اثر برگزیده از آثار جوانان در جشنواره‌های متفاوت ادبی را در برمی‌گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز