جانستان كابلستان/

معرفی پرفروش‌ترین کتاب این روز‌های رضا امیر‌خانی

۱۳۹۰/۰۴/۰۵ - ۱۴:۴۷:۳۷
کد خبر: ۵۹۴۰۵
معرفی پرفروش‌ترین کتاب این روز‌های رضا امیر‌خانی
كتاب «جانستان كابلستان» روایت سفر به افغانستان رضا امیرخانی است که این روز‌ها جزو آثار پرفروش به حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار ادبیات برنا، امیرخانی روایت سفر خود به افغانستان را در کتاب «جانستان کابلستان» از یک مقدمه‌ای طولانی با عنوان مور و تیمور شروع می‌كند و در آنجا اصرارش بر این است كه در این ماجرا موری به حساب آید نه تیموری.

مقدمه مور و تیمور، روایت صعودی‌های ناكام امیرخانی به قله دماوند و به قول خودش روایت نزدن‌های این كوه مخروطی است كه از همه شهر و حتی از نزدیكی قله هم، همان شكل است.

چند تلاش ناموفق برای رسیدن به دماوند همچنان در خاطرات نویسنده می‌ماند تا اینكه در روزهای پس از انتخابات 88 او و جمعی جوان‌تر از خودش، دور از هیاهوی این شهری كه زیر پای دماوند است به قله می‌رسند اما در همان جا هم گویا نمی‌شد دور از این هیاهو و دغدغه بود.

سفرنامه افغانستان و قسمت اصلی كتاب هم از سفر نویسنده به مشهد برای معارفه دانشجویان جدید الورود دانشگاه‌ صنعتی شریف شروع می‌شود و او مثل همه مسافرت‌هایش همه مدارك از جمله گذرنامه‌اش را همراه دارد...

در قسمتی از كتاب می‌خوانیم:
«كوه‌ها بسیار شبیه‌اند به چادر زنان برقع‌پوش. پلیسه پلیسه و چین چین. نه یك كوه و دو كوه و نه یك رشته كوه و دو رشته كوه. سرزمینی است پر از كوه و بدون دشت. كوه‌هایی هم قد و قامت با قللی نه چندان متمایز بین هر دو كوهی، اگر رودی باشد، گه‌گاه، كنار آب، آبادانی مختصری می‌بینی و چند كف دست، زمین زراعی و سبزی مختصر ، حادثه‌ای است اگر میان دو كوه، كف دره، جاده‌ای بینی ...»

انتشارات افق كتاب «جانستان كابلستان» را در 354 صفحه مصور با قیمت 6500 تومان منتشر كرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز