منصور واعظی در گفت‌وگو با برنا:

خلأ مرگ آگاهی در میان مردم احساس می‌شد

۱۳۹۰/۰۶/۰۳ - ۱۳:۵۹:۴۹
کد خبر: ۷۲۶۵۲
خلأ مرگ آگاهی در میان مردم احساس می‌شد
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درباره لزوم توجه به نشاط در زندگی مردم گفت: مرگ‌ آگاهی موضوعی است که خلأ آن احساس شده و فعالیت‌های اندکی درباره آن صورت گرفته است.
منصور واعظی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که در مراسم رونمایی نمایه «سفر آخرت» -که رویکردی عمومی به موضوع مرگ دارد- حضور داشت، در گفت‌وگو با خبرنگار ادبیات برنا درباره لزوم توجه به نشاط در زندگی مردم، بیان کرد: خیلی از برنامه‌ها و محصولات ما در شورای فرهنگ عمومی کشور در جهت ترویج نشاط در جامعه است، اما این نرم‌افزار مربوط به محصولات تولیدی موسسه نمایه و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است و یکی از وظیفه‌های نهاد این است که بتواند اطلاعات مورد نیاز جامعه را فراگیر کند.

وی ادامه داد: همین طور که از وظایف و ماموریت‌های ما مشخص است، باید اطلاعات دانشی جامعه را در زمینه‌های مختلف تقویت کنیم. یکی از زمینه‌هایی که به ارائه اطلاعات در مورد آن بسیار احساس نیاز می‌شود، موضوع مرگ و مرگ‌ آگاهی است که درباره آن فعالیت‌هایی کمی صورت گرفته است.

واعظی با اشاره به وجود خلأ آگاهی در مورد مرگ در میان مردم، گفت: همین خلأ سبب شد که درباره آن اقدامی صورت دهیم و این نرم‌افزار کاملاً در فضای فرهنگ عمومی تدوین شد و متفاوت با اکثر نرم‌افزارهایی است که به درد محققین می‌خورد و برای عموم مردم کاربرد دارد.

وی در پایان تاکید کرد: همه نرم‌افزارهای موسسه نمایه، عمدتاً مربوط به مسائل و تحولات فرهنگی، سیاسی، علمی و ... است. ما در سال گذشته 110 نرم‌افزار تولید و عرضه کردیم که از این میان، «سفر آخرت» درباره موضوع مرگ است که کمبود آن احساس می‌شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز