اتحاد ناشران مسلمان، آن‌ها را در استاندارد نشر دنیا سرآمد خواهد کرد

۱۳۹۰/۰۶/۱۶ - ۱۶:۳۶:۰۶
کد خبر: ۷۵۱۹۵
اتحاد ناشران مسلمان، آن‌ها را در استاندارد نشر دنیا سرآمد خواهد کرد
اتحاد ناشران مسلمان، آنها را از حیث دانش و حوزه نشر در استاندارد موجود نشر در دنیا سرآمد خواهد کرد.
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنا، «علی زارعی نجفدری» مشاور رئیس جمهور و دبیر کل اجلاس بین‌المللی ناشران جهان اسلام که در نهمین گردهمایی نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور سخن می‌گفت، با اعلام این مطلب افزود: عصر حاضر و دوره کنونی را می‌توانیم «عصر نوظهور اسلام» بنامیم. در این دوره نوظهور اسلام، نشر و حوزه نشر تکالیف مضاعفی خواهد داشت.

وی با طرح این پرسش که «آیا وضعیت موجود نشر در جهان اسلام آمادگی انجام تکالیفش در عصر نوظهور اسلام را دارد؟» افزود: اگر حوزه نشر به درستی درک و چاره اندیشی نشود، یقینا دچار مشکل خواهیم شد.

دبیر کل اجلاس بین‌المللی ناشران جهان اسلام در ادامه سخنرانی خود به طرح دیدگاه‌های مختلف در مورد وضعیت سخت افزاری و دانش فنی مورد نیاز ناشران مسلمان پرداخت و افزود: یقین دارم همان گونه که محتوا و عمق مبانی و ادبیات نظام غرب، به هیچ وجه امکان و بضاعت رویارویی با محتوا و عمق مبانی و ادبیات نظام اسلامی را ندارد، در صورت توجه ناشران و مسئولان حوزه نشر به مسائل فنی، حرفه ای و تخصصی ناشران جهان اسلام و اتحاد در اشتراکات ایشان، آنها به جهت دانش فنی این حوزه نیز سرآمد خواهند شد.

زارعی نجفدری با اشاره به اینکه به فعلیت درآوردن ظرفیت‌های بالقوه ناشران مسلمان و ظرفیت سازی های جدید برای حوزه ناشران مسلمان از مهم‌ترین دلایل و اهداف برگزاری این اجلاس است، گفت: خوشبختانه از سال گذشته تاکنون توانسته‌ایم بخش اعظمی از تکالیف سند راهبردی و بیانیه پایانی اجلاس اول که به تصویب ناشران مسلمان 32 کشور شرکت کننده رسیده بود را انجام داده و گزارش خوبی را برای ارائه در صحن علنی اجلاس دوم آماده کنیم.

مشاور رئیس جمهور در پایان سخنانش از نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور خواست در تحقق اهداف اجلاس با دبیرخانه دائمی اجلاس تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند.

دومین اجلاس بین المللی ناشران جهان اسلام آبان ماه امسال به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز