اختصاص ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از فعالیت‌های فرهنگی

۱۳۹۰/۰۶/۲۷ - ۱۸:۲۹:۲۳
کد خبر: ۷۷۲۱۶
اختصاص ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از فعالیت‌های فرهنگی
مشاور معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال 530 میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از فعالیتهای فرهنگی اختصاص داده شده است.

به گزارش سرویس ادبیات برنا، مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه بزرگ استان خراسان شمالی با «ابوطالب شفقت» حضور استاندار خراسان شمالی، مهمان نواز نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد، «داریوش رضوانی» مشاور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبادرضا اسلامی قائم مقام موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، سوقندی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از علاقمندان به کتاب در بجنورد آغاز شد.

داریوش رضوانی در آیین گشایش ششمین نمایشگاه كتاب استانی خراسان شمالی در بجنورد، اظهار داشت: این اعتبار غیر از اعتبارات در نظر گرفته شده توسط دولت برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی است. وی گفت: اعتبار هزینه شده برای حمایت از فعالیت‌های فرهنگی در سال 88 بیش از 250 میلیارد ریال بوده است. وی از كسب رتبه نخست خراسان شمالی در برگزاری نمایشگاه كتاب در كشور خبر داد و افزود: این از دستاوردهای دولت نهم و دهم است كه با گذشت شش سال از عمر آن، شش نمایشگاه كتاب در این استان برپا شده است. اما متاسفانه برخی با وجود همه این خدمات عملكرد دولت را قبول نمی كنند.

وی به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در بحث كتاب و كتابخوانی و اهمیت آن اشاره و بیان کرد: با تاسی به سخنان معظم له، سند نهضت مطالعه مفید مصوب شده و اكنون نشستهای تخصصی در این رابطه تشكیل می شود. مشاور معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری اجرایی شدن سند مطالعه مفید را كار بسیار بزرگی دانست. ایشان در ادامه خواستار حمایت ویژه مدیران ارشد خراسان شمالی از حوزه فرهنگی شد و گفت: درصورت حمایت استاندار از این بخش این معاونت آمادگی دارد نمایشگاه یاد یار مهربان را با پرداخت 50 درصد هزینه آن در سال تحصیلی 91- 90 در این استان برگزار كند.

استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین از كتابخوانی در ایران اسلامی به عنوان یك پدیده شگفت انگیز برای حركت به سوی دانایی نام برد و گفت: كتاب جایگاه ویژه ای برای دانایی دارد و باید از این فرصت برای تعالی و پیشرفت استفاده كرد.

ابوطالب شفقت با اشاره به اینكه انقلاب اسلامی ما الگویی جهانی شده است، افزود: برای این كه اثرگذاری انقلاب را بیشتر در دنیا مشاهده كنیم باید دانایی خود را بیشتر كنیم. وی برپایی ششمین نمایشگاه كتاب در این استان را همزمان با آغاز فعالیت مراكز علمی و آموزشی در سال تحصیلی 91- 90 بسیار تاثیرگذار دانست و ابراز امیدواری كرد مردم این استان از این نمایشگاه استقبال گسترده ای داشته باشند.

وی به توسعه كتاب و كتابخوانی در روستاهای خراسان شمالی اشاره كرد و گفت: در برنامه پنجم توسعه توجه ویژه ای به این بخش شده است.

امام جمعه بجنورد و نماینده خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری نیز با اشاره به اهمیت كتاب و كتابخوانی در تعالی انسان، گفت: باید قدر كتاب را بدانیم و از خداوند بخواهیم توفیق مطالعه كتاب را به ما عطا بفرماید.

حبیب الله مهمان نواز افزود: قدرت تشخیص حق از باطل، قدرتی بزرگ است و كسانی كه كتاب مطالعه می كنند باید به این مهم بیشتر توجه كنند زیرا مطالعه كتابها این قدرت تشخیص را به فرد نمی دهد.

مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز با بیان اینكه طی برگزاری پنج نمایشگاه كتاب در این استان بیش از یك میلیون نفر از آن بازدید و كتاب خریده اند، گفت: در برگزاری این نمایشگاهها 5/8 میلیارد ریال بن كتاب بین علاقه مندان كتاب توزیع شده است.

محمدرضا سوقندی اظهار کرد: در ششمین نمایشگاه كتاب استان نیز 200 ناشر با 20 هزار عنوان كتاب حضور دارند و برای این نمایشگاه سه میلیارد ریال بن كتاب برای علاقه مندان به خرید كتاب در نظر گرفته شده است.

وی از طرح صدور بن كتاب برای 7هزار دانشجوی مراكز آموزش عالی این استان خبر داد.

ششمین نمایشگاه كتاب استان خراسان شمالی از 26 شهریور به مدت یك هفته در محل نمابشگاه دایمی استان در منطقه تخته اركان بجنورد برپا خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز