معاون فرهنگی وزارت ارشاد خبر داد:

ارسال کتاب به کشورهایی که موج بیداری اسلامی در آنجا حرف اول را می‌زند

۱۳۹۰/۰۶/۲۷ - ۱۸:۳۶:۱۹
کد خبر: ۷۷۲۲۸
ارسال کتاب به کشورهایی که موج بیداری اسلامی در آنجا حرف اول را می‌زند
آثار مکتوب نخبگان، فرهیختگان، مورخان و پژوهشگران داخلی و خارجی که موج بیداری اسلامی در آنجا حرف اول را می‌زند، مورد حمایت مالی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد قرارا می‌گیرد.
به گزارش سرویس ادبیات برنا، «بهمن دری» معاون فرهنگی وزارت ارشاد در حاشیه مراسم افتتاحیه نخستین اجلاس بین‌المللی بیداری اسلامی، طی سخنانی گفت: با فراخوان نخبگان، مورخان و پژوهشگران جهان اسلام و استفاده از ابزارهای فرهنگی در جهت تحکیم موج بیداری، تمام تلاش و توان خود را در خدمت ارتقای بیداری اسلامی در جهان به کار خواهیم برد. در این مسیر از تمام ظرفیت‌های مادی و معنوی خود استفاده خواهیم کرد تا ابعاد پنهان و آشکار بیداری اسلامی که مهره‌های خطرناکی از جبهه‌های دشمن را از میان برداشته است، برای تنویر افکار عمومی جهان افشا شود.

وی افزود: با آگاهی بخشی و هوشیاری فرهنگی مردم منطقه و بهره‌گیری از تجارب گرانسنگی که در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس به دست آورده‌ایم، باید به این نکته مهم توجه داشت که دشمن پس از ناامیدی از انحراف هر انقلاب مردمی به هرج و مرج، ایجاد جنگ داخلی، جنگ همسایگان، حصر اقتصادی و ترور چهره‌های مؤثر و نخبگان می‌پردازد.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: تبیین این مسئله جز با حرکت‌ها و تلاش‌های فرهنگی و به کارگیری مؤثر از ابزارهای فرهنگی مثل انتشار کتاب‌های بصیرت آفرین فراهم نخواهد شد.

دری تأکید کرد: با پرهیز از دیوان سالاری اداری می‌توان به گسترش و تعمیق بیداری اسلامی در جهان پرداخت و به تعبیر مقام معظم رهبری که «گسترش موج بیداری اسلامی در دنیای امروز، حقیقتی است که فردای نیکی را به امت اسلامی نوید می‌دهد» باید از پرداختن به اختلافات کوچک به شدت پرهیز کرد.

معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد گفت: با فعال کردن عرصه دیپلماسی فرهنگی و بصیرت آفرینی گسترده باید این نکته مهم را برای انقلابیون تبیین کرد که بیداری اسلامی با نسخه‌های سکولار و نیز تحجر و قشریگری میانه‌ای ندارد و ما به عنوان معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اقدام به ارسال کتاب و تجهیز کتابخانه‌های کشورهایی خواهیم کرد که موج بیداری در آنها حرف اول را می‌زند.

وی ادامه داد: آثار مکتوب نخبگان، فرهیختگان، مورخان و پژوهشگران داخلی و خارجی که تحولات متکی بر مردم را مبتنی بر هویت دینی تحلیل و تبیین خواهند کرد، مورد حمایت مالی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می‌گیرد.

وی در پایان تاکید کرد: حمایت معاونت فرهنگی از آثار مکتوب نخبگان در جهت بیداری اسلامی در واقع فراخوانی است برای اصحاب فکر و اندیشه جهان اسلام که برای احیای عزت و تکریم ملت‌ها و برافراشتن پرچم اسلام و مبارزه با غرب و صهیونیسم جهانی از همه ابزارهای فرهنگی خود استفاده مطلوبی کنند و با این کار ملت‌هایی را که انقلاب کرده‌اند، با عظمت و مجد مردم سالاری دینی بیش از پیش آشنا خواهند کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز