فرهاد جعفری در گفت‌وگو با برنا

من نویسنده هوادار اقتصادم

۱۳۸۹/۱۰/۲۶ - ۱۴:۰۹:۰۰
کد خبر: ۸۰۶۳
من نویسنده هوادار اقتصادم
نویسنده ˝کافه پیانو˝ از انتشار رمان جدید خود پس از هدفمندسازی کامل یارانه‌ها خبر داد و گفت: می‌خواهم زمانی کتابم را چاپ کنم که قیمت‌ها حقیقی شده باشد.

فرهاد جعفری نویسنده رمان خوش فروش "کافه پیانو" به خبرنگار ادبیات برنا درباره زمان انتشار اثر جدید خود با عنوان "قطار چهار و بیست دقیقه عصر" گفت: تصمیم دارم این کتاب را پس از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها و حقیقی شدن قیمت‌ها منتشر کنم و قرار است آن را در 500 هزار نسخه منتشر کنم و به همین دلیل باید ناشری را بیابم که این ریسک را قبول کند.

وی با بیان این که پرفروش شدن "کافه پیانو" نقطه امیدی برای وی بوده است، افزود: من از آن دست نویسنده‌هایی نیستم که مادیات برایشان اهمیتی ندارد و معناگرایند. من نویسنده هوادار اقتصادم. کتاب از نظر من یک کالاست و باید مانند یک کالای روزمره شبیه جوراب و پیتزا با آن برخورد کرد اما متأسفانه بخش فرهنگی تحت اقتصاد دولتی از بین رفته است. نویسنده‌هایی مانند "رولینگ" در اولین فروش کتابشان سه میلیون پوند نصیبشان می‌شود. سؤال من این است چرا نویسنده‌های ایرانی نباید چنین امکانی داشته باشند؟ در همه جای دنیا به جز ایران، نویسنده‌ها بعد از وکلا بالاترین درآمد را دارند.

نویسنده "کافه پیانو" در این باره ادامه داد:‌ توقع من از رمان "قطار چهار و بیست دقیقه عصر" بیش از دیگران است و به همین دلیل انتظار دارم این کتاب پنج برابر فروش کند. هیچ وقت تصور نمی‌کردم کتابی بنویسم که تا این حد با استقبال عمومی مواجه شود، اما زمانی که شروع به نوشتن کردم، احساسم این بود که پنج، شش بار تجدید چاپ شود.

گفتنی است؛ "قطار چهار و بیست دقیقه عصر" در ادامه "کافه پیانو" نوشته شده و رگه‌هایی از زندگی شخصی‌ فرهاد جعفری در آن وجود دارد. این کتاب قرار است تا 2 سال آینده روانه بازار کتاب شود.

فرهاد جعفری کتاب جدید خود را مدت‌ها پیش به پایان رسانده و پیش از این اعلام کرده بود، آن را پس از فروکش کردن تب "کافه پیانو"‌ و بحث‌های سیاسی پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری، منتشر خواهد کرد. 


"کافه پیانو" اولین کتاب فرهاد جعفری است، این کتاب اولین بار در سال 1386 منتشر شد و در فاصله کوتاهی به فروشی چشمگیر دست یافت.


نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز