بررسی تحولات جهان اسلام در رادیو اردو برون مرزی

۱۳۹۱/۰۷/۲۵ - ۱۸:۳۶:۴۴
کد خبر: ۱۰۴۵۵۸
بررسی تحولات جهان اسلام در رادیو اردو برون مرزی
بررسی تحولات جهان اسلام عنوان برنامه‌ای است که از رادیو اردو برون مرزی پخش می‌شود.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنا، در این برنامه با بررسی تحولات جهان اسلام، موضوعاتی چون مسایل سیاسی شبه قاره و شرق آسیا، بیداری اسلامی،حجاب در کشورهای غربی و همچنین سرکوب اقلیت‌های مذهبی با نظرات کارشناسان مربوطه تحلیل می شود. بررسی تحولات جهان اسلام در 312 قسمت 9 دقیقه‌ای به صورت روزانه برای شنوندگان رادیو اردو و حوزه شبه قاره وشرق آسیا پخش می شود. محسن باقری پور تهیه کنندگی این برنامه را بر عهده دارند.

بررسی نظام طبقاتی هند در رادیو هندی برون مرزی
نظام طبقاتی هند در مقایسه با مساوات و برابری در دین مبین اسلام، در رادیو هندی برون مرزی به چالش کشیده می‌شود. در این برنامه رادیویی ریشه‌ها وچگونگی پیدایش نظام طبقاتی در هند مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.

در نظام طبقاتی هند، هندوها معتقدند کسانی که در طبقات پایین جامعه هستند، با قشرهای بالاتر از خود نمی‌توانند ارتباط برقرار کنند. این برنامه در 12 قسمت 10 دقیقه‌ای برای شنوندگان شبه قاره وشرق آسیا پخش می‌شود. تهیه کننده این برنامه علیرضا سعیدی و نویسنده و گویند گی آن را قمرعباس آل حسن عهده‌دار است.

رادیو دری "گلبرگ معرفت" را در دست تولید و پخش دارد
سخنان گهربار ائمه اطهار،سیره و فرهنگ امامان در زمینه‌های مختلف اخلاقی، ،فرهنگی واجتماعی و همچنین راه و روش زندگی آنان در برنامه گلبرگ معرفت رادیو دری برون مرزی بررسی می شود.

در این برنامه همچنین حُسن خلق امامان معصوم، خانواده و تربیت فرزندان از نگاه ائمه اطهار، تلاش برای کسب در آمد حلال وبرخورد شایسته با مردم ، جایگاه پیامبر(ص) واهل بیت آن حضرت، نمازجماعت و خود سازی همراه با نظرات کارشناسی به سمع مخاطبان می‌رسد.

گلبرگ معرفت در 365 قسمت و به صورت روزانه از رادیو دری مشهد برای مخاطبان شبه قاره وشرق آسیا پخش می شود. «منصوره افضلی» تهیه کننده و«الهه آرانیان» نویسنده این برنامه رادیویی هستند.

رادیو دری مثل باران پخش می‌کند
شعر رضوی ،کارشناسی احادیث امام رضا(ع) و کلام مردمی در برنامه مثل باران از رادیو دری (مشهد) برون مرزی پخش می شود.

در این برنامه 10دقیقه‌ای حال وهوای صحن و بارگاه امام هشتم شیعیان،اخلاق خانواده، مردم داری وتربیت فرزندان بررسی می شود.

دینداری و سیرۀ رضوی، زندگی اخروی در سیرۀ رضوی، احادیث مربوط به توحید ونبوت ،حکومت الهی در سیرۀ رضوی وحضرت امام رضا(ع) و تاکید بر فرهنگ حسینی و شهادت از دیگر محورهای این برنامه رادیویی است که بررسی می‌شود.

«منصوره افضلی» تهیه کننده و«الهه آرانیان» نویسندگی این برنامه رادیویی را برعهده دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز