گزارش نشست نقد و بررسی سریال تهران پلاك ۱

مهدی مظلومی: مردم در خیابان از من می‌خواهند بازیگرشان کنم!

۱۳۹۲/۰۳/۰۷ - ۱۶:۴۴:۰۷
کد خبر: ۱۲۳۸۶۱
مهدی مظلومی: مردم در خیابان از من می‌خواهند بازیگرشان کنم!
مهدی مظلومی گفت: بیشتر ایرانی‌ها شیفته بازیگری هستند و به همین خاطر هر وقت مرا در خیابان می‌بینند از من می‌خواهند که بستر را برای بازیگری آنها فراهم کنم.

به گزارش خبرگزاری برنا، بعداز ظهر روز دوشنبه(ششم خردادماه)نمایش و نشست نقد و بررسی سریال «تهران پلاك1» در قالب سی و نهمین برنامه خانه فیلم فردوس با حضور مهدی مظلومی (كارگردان)، منصور مسعود ردایی (مجری طرح)، ارژنگ امیرفضلی،مرضیه صدرایی،ندافرهنگ مهر(بازیگران) و حمید سلیمی مجری و منتقد در فرهنگسرای فردوس برگزار شد.
در ابتدای این جلسه حمید سلیمی منتقد و مجری برنامه گفت: سریال «تهران پلاک یک» سعی کرد به جای لودگی و به سخره گرفتن افراد، زندگی شهری انسان‌ها و مشکلاتی که با آن مواجه هستند را به نقد بکشد و به همین جهت مخاطبان با کاراکترهای آن همذات‌پنداری کردند از طرفی این سریال برخلاف سایر سریال‌های که با ماهیت آموزشی از تلویزیون پخش می‌شوند سعی کرد که از پیام‌دهی مستقیم پرهیز کند و این نکته یک امتیاز مثبت برای این سریال محسوب می‌شود.
در ادامه این نشست و بعد از صحبت‌های سلیمی، مهدی مظلومی کارگردان سریال «تهران پلاک یک »بیان داشت: همان‌طور که منتقد این برنامه هم اشاره کرد دوست داشتم کاری را جلوی دوربین ببرم که طنز موقعیت باشد و شرایطی را ایجاد کند که مخاطب به کاراکترهای این سریال نخندد بلکه اگر لبخندی می‌زند به خاطر اعمالی باشد که ازاین افراد سر می‌زند.
او ادامه داد: هر چقدر ما آموزش‌ها را در لایه‌های پنهانی سریال قرار دهیم کار ما از اثرگذاری بیشتر برخوردار است به همین جهت تمام تلاشم را به کار بستم.
ارژنگ امیرفضلی در پاسخ به این سوال منتقد که چرا ساخت سریال‌های طنز نسبت به گذشته کمرنگ شده است و ستاره‌های طنز تلویزیون به جای حضور در این رسانه در ویدئو رسانه ظاهر می‌شوند گفت: در مورد سیاست‌های کلی تلویزیون نمی‌توانم اظهار نظر کنم اما صداوسیما همواره در تلاش است که آثار طنز را در برنامه‌هایش بگنجاند منتهی ممکن است در برخی از موارد شکل آن تغییر کند.
او ادامه داد: متاسفانه در طول چند سال اخیر آثاری که در ویدئورسانه ساخته می‌شود به لحاظ کیفی در سطح مناسبی وجود ندارند و به همین جهت در میان مردم نوعی دل‌زدگی را ایجاد کردند در هر حال اگر بستر مناسبی در تلویزیون فراهم باشد بی‌شک آثار بهتری به لحاظ محتوایی تولید می‌شود.
مرضیه صدرایی در مورد علت کم کاری‌اش در آثار تلویزیونی گفت: این کم کاری خود خواسته نبود شاید بخشی از این موضوع به این خاطر بود که در کارهای تصویری کم شانس بودم و هیچ‌گاه آن طور که باید دیده نشدم اما خوشبختانه سریال «تهران پلاک یک» این امکان را به من داد تا توانایی‌هایم را بیشتر و بهتر به مخاطبانم نشان دهم .
وی اضافه کرد: نقشی که در این سریال بازی کرده‌ام مصداق بیرونی داشته است و در جامعه ما شاهد افرادی از این دست هستیم شاید برخی این نقش را منفی بدانند اما من تمام تلاشم را به کار بستم تا حس مادرانه این نقش را بیشتر کنم به گونه‌ای که مخاطب حس کند این زن اگر کاری را انجام می‌دهد به خاطر خانواده‌اش است.
ندافرهنگ مهر دیگر بازیگری که در این نشست حضور داشت در مورد ایفای نقشش در این سریال گفت: حکایت بازی‌ام در این سریال طولانی است چرا که مدت‌ها زیادی به دفتر مهدی مظلومی می‌رفتم و از ایشان می‌خواستم تا به من اعتماد کند و نقشی را به من بسپارند سرانجام بعد از اصرارهای فراوان آقای مظلومی را متقاعد کردم که در این سریال بازی کنم و خوشبختانه ایشان به من اعتماد کردند .
وی تصریح کرد: هرچند که قبل از این سریال هم تجربه چند کار کوتاه تصویری را در کارنامه هنری‌ام داشتم اما هیچ یک از این نقش‌ها به اندازه کاراکتری که در این سریال بازی کردم جای کار نداشت خوشبختانه با راهنمایی‌های مهدی مظلومی و سایر بازیگران این سریال توانستم خودم را به این نقش نزدیک کنم. البته باید این نکته را اضافه کنم که شخصیت واقعی‌ام هیچ شباهتی با نقشی که ایفا کردم ندارد و برخلاف او من تا این حد مشتاق ازدواج نیستم.
مهدی مظلومی با بیان این مطلب که در ایران همه دوست دارند بازیگر شوند تصریح کرد: بیشتر ایرانی‌ها شیفته بازیگری هستند و به همین خاطر هر وقت مرا در خیابان می‌بینند از من می‌خواهند که بستر را برای بازیگری آنها فراهم کنم چرا که معتقدند از استعداد زیادی برای بازیگری برخوردار هستند و تصورشان بر این است که گلزار حق آنها را در بازیگری خورده است. به همین جهت سعی دارم از فرصت‌هایم استفاده می‌کنم و درآثارم از چهره‌های جدید بهره می‌گیریم.
مسعود ردایی مجری طرح هم در پاسخ به سوال که چطور به جمع عوامل این سریال پیوست گفت: از مهر ماه که ساخت این سریال کلید خورد به به عنوان مجری طرح به این سریال پیوستم خوشبختانه «تهران پلاک یک» از ساختار مناسبی برخوردار بود و به همین جهت توانست مخاطبان زیادی را با خود همراه کند در طول کار سعی کردم از هیچ چیزی برای رفاه عوامل دریغ نکنم و به جرات می توانم بگویم این اثر جز معدود کارهای تلویزیون در سال 91 بود که تسویه آن به طور کامل انجام شد در حالی که صداوسیما هنوز با من تسویه حساب نکرده است.
مهدی مظلومی اضافه کرد: در شرایط اقتصادی کنونی صداوسیما کار کردن کار ساده‌ای نیست و فرد حتما باید نگاه فرهنگی داشته باشد.
در ادامه برنامه حمید سلیمی با بیان این مطلب که آثاری مشارکتی معمولا به دلیل اغراق معرفی کالا و یا شعارهای تبلیغاتی از جانب مخاطبان پس زده می‌شوند گفت سریال «تهران پلاک یک» به نوعی توانست شعارهای خودش را به شکل غیرمستقیم به مخاطب ارائه دهد.
او با بیان این موضوع از مظلومی پرسید: شهرداری در ساخت این سریال به لحاظ محتوایی تا چه حد دخالت کرد؟
مظلومی در پاسخ به این سوال بیان داشت: قبل از ساخت این سریال تحقیقات مفصلی در مورد خواست شهرداری انجام شد آنها دوست داشتند ما معضل و مشکلات شهری را به نقد بکشیم و برای‌شان چندان نحوه پرداخت به آن مهم نبود به همین دلیل ما با مشکل خاصی به لحاظ نحوه پرداخت مواجه نبودیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز