انتقاد شدید «محسن تنابنده» از مسئولان تلویزیون:

مسئولان صدا و سیما دغدغه پُست و میز دارند/امروز در تلویزیون سریال‌‌های بی‌کیفیت تولید می شود

۱۳۹۳/۰۷/۲۷ - ۱۲:۰۸:۵۲
کد خبر: ۲۳۰۱۱۰
مسئولان صدا و سیما دغدغه پُست و میز دارند/امروز در تلویزیون سریال‌‌های بی‌کیفیت تولید می شود
بازیگر سینما و تلویزیون گفت:برخوردهای تبعیض‌آمیز و محافظه‌کارانه‌ مدیران سیما نشان می‌دهد که بیش از آنکه دغدغه برنامه‌سازی برای مخاطب داشته باشند، نگرانی میز و پست دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا،«محسن تنابنده» ، بازیگر سینما و تلویزیون،در گفتگویی درباره حواشی که برای ساخت «پایتخت 4» پیش آمده است، گفت: نمی‌دانم چه نیروی پشت پرده است که باعث شده مسئولان مخالف ساخت قسمت 4 پایتخت باشند. این وضعیت در شرایطی است که در دیداری که سیروس مقدم با مقام معظم رهبری داشتند، درباره این کار صحبت‌های بسیاری شد و ایشان در رابطه با این کار اظهار نظرهای مختلفی کرده بودند و از این کار به عنوان یک اثر خوب نام برده‌اند.

وی افزود: برخوردهایی که با این سریال موفق می‌شود، در شرایطی است که دائما ما شعار مبارزه با سریال‌ها و برنامه‌های ماهواره را سر می‌دهیم! آیا این روش مقابله با سریال‌های ماهواره‌ای است؟ آیا وقتی ما جلوی ساخت سریالی که مردم آن را دوست دارند می‌گیریم، مردم را به سمت سریال‌های ماهواره هدایت نمی‌کنیم؟

تنابنده اضافه کرد: درباره تأثیرگذاری چنین کارهایی همین اندازه بگویم، در سفری که به مسکو داشتم، ایرانی‌های آنجا بیان می‌کردند در آن سرمای شدید روسیه، شب‌های خود را با دیدن قسمت‌هایی از این سریال می‌گذرانیم. این استقبال تنها گوشه‌ای از مخاطبان داخلی و خارجی سریال «پایتخت» است که می‌تواند دایره تماشاگرانش، بسیار گسترده‌تر شود، اما متأسفانه ما جلوی کارهای موفق را می‌گیرم تا کمکی به افزایش تماشاگران سریال‌های ماهواره‌ای کرده باشیم.

بازیگر سریال «شاهگوش» تأکید کرد: ساخت سریال‌های دنباله‌دار به شدت در دنیا باب شده‌ است؛ کارهایی که مخاطبان جوان داخلی هم مجذوب برخی ازآن‌ها شده‌اند، حتی کارهایی هستند که نزدیک 20 سال از تولید آن می‌گذرد و هنوز آن سریال ساخته می‌شود. این مسئله به این دلیل نیست که آنها سوژه کم دارند، بلکه به این خاطر است که به خواست تماشاگران خود احترام می‌گذارند و تا زمانی که تماشاچیان از آن تولیدات استقبال کنند، تولید آن ادامه خواهد داشت.

این بازیگر تأکید کرد: درد من به خاطر بازی در این سریال نیست، چون من اوج و فرودهای این کار را دیده و پشت سر گذاشته‌ام؛ پس دغدغه اصلی من در این زمینه، مردم هستند، چون آنها به شدت این کار را دوست دارند، پس چرا باید جلوی تولیدش گرفته شود. نکته جالب درباره «پایتخت» این است که بیشترین آمار مخاطبان این سریال را شمالی‌ها به خود اختصاص داده‌اند.

تنابنده اضافه کرد: نکته تأسف‌آور اینجاست که مخالفت‌های چند نفر با این سریال که معلوم نیست حرف‌شان چیست و اعتراضات‌شان بر چه مبناست، سبب شده که مسئولان محافظه‌کار از ساخت «پایتخت» منصرف شوند. این محافظه‌کاری نیز تا حدودی مربوط به حفظ صندلی می‌شود. از طرفی دیگر حال که دوران پایانی کار برخی مسئولان است می‌خواهند به نوعی بی سر و صدا به کار خود پایان دهند، البته این را باید اعلام کنم که شخص آقایان ضرغامی و فرجی کمک‌های بسیاری به تولید این مجموعه کردند، اما مدیریت‌ها در سطوح پایین‌تر است که سبب سنگ‌اندازی پیش روی این کار شده است.

بازیگر فیلم «استشهادی برای خدا» با بیان اینکه مدیران تنها در مواقعی خاص، هنرمندان را می‌بینند، گفت: مدیران تنها زمانی به هنرمندان توجه دارند که می‌خواهند برای خود وجهه‌ای کسب کنند. در آن زمان ما را همانند مترسک‌هایی از کیسه درمی‌آورند و نمایش می‌دهند و دوباره پس از اتمام کارشان داخل کیسه قرار می‌دهند. نکته دیگر تبعیض‌هایی است که در این حوزه وجود دارد، چون دوستانی هستند که یک یا چند سریال کار کرده‌اند، اما هر کدام دو یا سه بار به سفر مکه مشرف شده‌اند، اما من به شخصه پس از این همه کار تلویزیونی، هنوز نتوانستم به این خواسته برسم. این قبیل اجحاف‌ها است که قلب مرا به درد می‌آورد.

وی افزود: نکته دیگری که می‌خواهم در اینجا به آن اشاره کنم این است که امروز در تلویزیون سریال‌‌های بی‌کیفیتی و کم‌مایه‌ای تولید می‌شود که به خیال مدیران ابزارهایی است برای جنگیدن با برنامه‌های ماهواره‌ای.

تنابنده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از مهمترین موانع‌ برای مبارزه با برنامه‌های ماهواره خود مسئولان هستند، حتی می‌توان گفت جنگ اول با آثار ماهواره‌ای باید از مسئولان سیما آغاز شود، البته می‌دانم بعد از زدن این حرف‌ها ممکن است اعتراضات مختلفی به من شود اما من همیشه سعی کرده‌ام که نان به نرخ روز خور نباشم. همچنین می‌دانم که شهرت و معروفیت خود را مدیون تلویزیون هستم اما به عنوان یک فرزند خلف دلم برای این رسانه می‌سوزد و دوست دارم این رسانه که امروز حتی از سینما نیز پیشی گرفته به دوران اوج خود بازگردد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز