معاون برون‌مرزی جدید معارفه شد

۱۳۹۳/۰۸/۲۸ - ۱۹:۲۷:۰۳
کد خبر: ۲۳۸۷۰۰
معاون برون‌مرزی جدید معارفه شد
مراسم تودیع و معارفه معاون برون مرزی با حضور ریاست سازمان صدا و سیما و مدیران شبکه‌ها و مدیران کل این معاونت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، در این مراسم محمد سرافراز رییس سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده در معاونت برون مرزی باید با قوت تداوم پیدا کند، گفت: با توجه به تنوع و کیفیت کارهای انجام شده در معاونت برون مرزی این قبیل کار قابلیت الگوبرداری برای کل سازمان را دارا است.

وی درباره سوابق محمد اخگری معاون جدید برون مرزی سازمان صدا و سیما اظهار کرد: او از مدیران با سابقه و با تجربه سازمان است که کار رسانه‌ای را در معاونت برون مرزی از رادیو آلمانی شروع کرده و پله‌های ترقی را به تدریج پیموده است.

محمد اخگری معاون جدید برون مرزی صدا و سیما نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات و دستاوردهای ارزنده این معاونت در سال‌های گذشته گفت: باید با تمام توان و بسیج امکانات و استفاده از تجارب نیروی انسانی، ضمن حفظ و حراست از میراث گرانب‌های دکتر سرافراز همچون گذشته در اطلاع رسانی موثر به مخاطبان خارجی کوشا باشیم.

وی با تأکید بر حفظ همدلی و ایجاد هم افزایی در جهت تعالی سازمانی افزود: مسلماً با ایجاد روحیه همدلی و وحدت رویه خواهیم توانست در دنیای رقابتی کنونی رسانه‌ها، جایگاه شبکه‌ها و رسانه‌های برون مرزی را حفظ و ارتقا بخشیم.

اخگری مدیران و کارکنان برون‌مرزی را جهادگرانی گمنام خواند که توانسته‌اند با امکانات محدود در مقابل غول‌های رسانه‌ای قدعلم کنند و زبان گویای حقایق مکتب متعالی اسلام و اشاعه دهنده ارزش‌های مناسب انقلاب اسلامی باشند.

معاون جدید برون مرزی در ادامه همچنین بر افزایش کیفیت برنامه‌های تولیدی شبکه ها نیز تأکید کرد.

پس از این در راستای پاسداشت دو دهه خدمات گرانقدر سرافراز لوح تقدیری از طرف مدیران و همکاران معاونت برون مرزی به او اهدا شد.

همچنین از طرف ریاست جدید سازمان صدا و سیما حکم انتصاب محمد اخگری معاون جدید برون مرزی به او تحویل داده شد.

اخگری از مدیران باتجربه و با سابقه صدا و سیما است که پیش از این به عنوان مدیر رادیو آلمانی، مدیر آموزش و مدیرکل رادیوهای اروپا و آمریکا فعالیت می‌کرده است، اخگری همچنین عضو هیئت علمی و رییس دانشکده تولید دانشگاه صدا و سیما است.

وی ضمن تسلط به زبان آلمانی، سابقه ترجمه چندین کتاب را نیز دارا است.

از جمله آثار وی کتاب نغمه محمد (ص) است که از اشعار گوته شاعر و نابغه بزرگ آلمانی در مدح حضرت رسول اکرم (ص) است، حدیث نامکرر عشق (سفرنامه تازه مسلمان اروپایی به مکه)، ادبیات فولکلور ایران، ماه برج عصمت (درمدح حضرت معصومه (س)، کتاب شنیداری نویسندگی برای شنیدن و ترجمه کتاب ژورنالیسم رادیویی است که به عنوان کتاب درسی در دانشگاه تدریس می‌شود.

اخگری همچنین مدیریت شبکه بین المللی Press TV را نیز برعهده گرفت. این شبکه بین المللی با دارا بودن حدود 100 میلیون بازدیدکننده وب سایت اینترنتی در هرماه، نقش مهمی در اطلاع رسانی وقایع بین المللی دارد.

از جمله رسانه‌های تحت پوشش معاونت برون مرزی صدا و سیما می‌توان به 33 رادیو به زبان‌های مختلف و شبکه‌های بین المللی العالم، الکوثر، سحر، Hispan TV و شبکه خانوادگی فیلم و سریال Ifilm اشاره کرد.

نظر شما