گونه‌های جانوری خلیج فارس به تصویر کشیده می‌شوند

۱۳۸۹/۱۰/۱۲ - ۲۲:۲۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۰۲
گونه‌های جانوری خلیج فارس به تصویر کشیده می‌شوند
گونه‌های جانوری و گیاهی خلیج فارس در قالب یک مستند در كیش تولید می‌شود.
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنا، این مستند 800 دقیقه‌ای كه به گفته كارشناسان اولین مستند طولانی در عرصه معرفی انواع گونه‌های آبزی خلیج فارس است به همت صداوسیمای مركز كیش تولید می‌شود.

به گفته مدیر كل صداوسیمای مركز كیش 18 ماه مراحل پیش تولید مستند پایان یافته و هم اكنون امور مقدماتی و تداركاتی آن در حال انجام است تا با حضور یكی از مقامات ارشد رسانه ملی یا دولت تصویربرداری آن از بهمن ماه امسال آغاز شود.

احمد مهدوی ساخت این مستند را از كارهای فاخر رسانه ملی دانسته و استفاده از تمامی امکانات را به دلیل نگاه ملی مدیران ارشد سازمان و نهادهای مرتبط با سازمان صدا و سیما بر روی این کار ضروری عنوان کرده است.

از آنجا که تجهیزات و وسایل پیشرفته و دست ساز كه تاكنون به کار گرفته نشده در تولید این مستند به كار برده خواهد شد پیش بینی شده در طول تصویربرداری گونه‌های جدید گیاهی و جانوری کشف و به نام کشور ثبت شوند لذا بسیاری از این لوازم فنی از كشورهای فرانسه، کانادا، آلمان و آمریكا فراهم و به ایران وارد شده است.

بسیاری از شبكه‌های بین المللی نیز برای مشاركت در تولید این مستند اعلام آمادگی كرده‌اند و تصویربردار آن نیز حدود 24 ماه به طول خواهد انجامید. مستندی با نام آبی بیكران نیز از پشت صحنه این برنامه 30 قسمتی تهیه خواهد شد.

خلیج فارس برای داشتن انواع گونه‌های نادر جانوران دریائی یكی از مناطق با ارزش جهان است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز