سعید ابوطالب مسابقه ˝سرزمین دانایی˝ را با گرایش‌های مستند ساخت

۱۳۸۹/۱۰/۱۵ - ۱۰:۴۶:۰۰
کد خبر: ۳۸۵۹
سعید ابوطالب مسابقه ˝سرزمین دانایی˝ را با گرایش‌های مستند ساخت
تهیه‌کننده و کارگردان ˝سرزمین دانایی˝ گفت: قالب مستند مسابقه ژانر تازه‌ای است که با این برنامه آن را تعریف کرده‌ام.

سعید ابوطالب مستندساز درباره ساخت برنامه جدید خود که یک مسابقه با عنوان "سرزمین دانایی" است به خبرنگار تلویزیون برنا گفت: قالب مستند مسابقه ژانر تازه‌ای است که با این برنامه آن را تعریف کرده‌ام و در آن 39 گروه از جوانان تحصیل کرده در حد دکترا، کارشناسی ارشد و کارشناسی رشته‌های فنی و علوم پایه در 8 گروه مردان و 3 گروه خانوادگی با سرگروهی زنان رقابت می‌کنند.

وی افزود: تمام شرکت‌کنندگان در این مسابقه از توانمندی علمی و فیزیکی بالایی برخوردارند و در رشته‌های مختلف ورزشی چون صخره‌نوردی تبحر و تخصص دارند.

ابوطالب ادامه داد: هر مسابقه نقطه شروع متفاوتی با دیگر قسمت‌ها دارد و اقلیم تازه‌ای در آن نمایش داده می‌شود. عملکرد هر گروه به شکل مجزا و با استفاده از هشت دوربین تصویربرداری شده که با تدوین نهایی، بهترین نحو استفاده از تجربیات علمی گروه‌ها و برنده مسابقه تعیین می‌شود.

کارگردان مستند مسابقه "سرزمین دانایی" با بیان این مطلب که ساخت 13 قسمت از این برنامه 45 روز به طول انجامیده است، اظهار کرد: شرکت کنندگان این مسابقه همگی تحت تاثیر مناطق زیبایی بودند که در آن‌ها تصویربرداری می‌کردیم و البته همگی گفتند طی مسیر از آن چیزی که فکر می‌کردند سخت‌تر بوده است.

ابوطالب بیان کرد: تمرکز و انجام کار گروهی منسجم در کنار به کار بستن آموخته‌های دانشگاهی و تجربیات زندگی در طول مسابقه که از ساحل دریای خزر آغاز می‌شد به کمک شرکت کنندگان می‌آمد. آن‌ها برای روز دوم نیز باید یک شناور ساخته، از خلیج گرگان رد می‌شدند و به ساحل شمالی شهرستان بیرجند می‌رسیدند. برخی شرکت‌کنندگان از اسب یا دوچرخه استفاده کردند و بعضی گروه‌های خانوادگی نیز که نمی‌توانستند در شب جلو بروند با ساخت کومه و جان‌پناه شب را روی شناور تا صبح گذراندند.

وی در پایان گفت: سایت برنامه به نشانی http://dana5.ir فعال است و با وجود ثبت نام 3000 نفر در مراحل ابتدایی هنوز ثبت نام ادامه دارد.

دیگر عوامل این مستند مسابقه عبارتند از گروه کارگردانی: سعید ابوطالب، سید محسن حسینی، مدیرتصویربرداری: فرشید فدکی، طراح صحنه: یاسر پناهی، مدیرتولید: سیدحسن صابری، وحید نجف زاده.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز