در گفت‌و‌گو با برنا مطرح شد

پس از «مختارنامه» ساخت سریا‌ل‌های تاریخی پراسترس شده‌ است

۱۳۹۰/۰۳/۱۶ - ۱۲:۰۷:۰۰
کد خبر: ۵۴۳۲۱
پس از «مختارنامه» ساخت سریا‌ل‌های تاریخی پراسترس شده‌ است
کارگردان سریال جدید ˝حکومت خورشید˝ گفت: پس از مجموعه «مختارنامه» که قرارداد آن یک سال و دو ماه بود و به درازا کشید، ساخت آثار تاریخی با استرس همراه شده‌ است.
امیرحسین عنایتی کارگردان "حکومت خورشید" دومین سریالی که پس از ساخته داود میرباقری به زندگی امیرالمونین علی(ع) می‌پردازد، درباره روند ساخت این اثر به خبرنگار تلویزیون برنا گفت: فهرست بازیگران غیرچهره سریال تکمیل و لوکیشن‌ها نیز آماده شده است و کماکان منتظر پایان بازنویسی فیلمنامه‌ها هستیم.

وی افزود: مذاکره‌ای با بازیگران تهران داشتیم که با وجود قطعی شدن حضور آن‌ها در سریال تا تکمیل سناریوها برای معرفی بازیگران چهره تامل خواهیم کرد. چرا که آن‌ها خواسته‌اند پیش از مطالعه فیلمنامه کامل حضور حتمی آن‌ها را اعلام نکنیم.

عنایتی ادامه داد: از طرفی به دلیل این که برخی از این افراد سابقه بازی در سریال امام علی ساخته داود میرباقری را دارند، نگران این هستند که مبادا با ضعف احتمالی کار ما چهره‌ای که از آن‌ها به یاد مانده است، خدشه‌دار شود.

این کارگردان در پاسخ به این سوال که آیا بازیگر ایفاگر نقش حضرت نیز انتخاب شده است یا خیر؟ بیان کرد: چهار نفر کاندید این نقش شده‌اند. قرار است مشورتی با علما درباره شخصیت این افراد نیز داشته باشیم تا از لحاظ شخصیتی مناسب حضور در چنین نقشی باشند.

وی ادامه داد: تاکنون چند ملاقات با علمای شهر اصفهان داشتیم و برای رسیدن به نتیجه مطلوب دیدارهایی با علمای قم نیز خواهیم داشت.

عنایتی با بیان این مطلب که سریال تابستان کلید زده می‌شود، تصریح کرد: فوت آقای حاج حسن امامی ناظر تحقیقات سریال، کار را اندکی دچار تاخیر کرد و بعد از ایشان حاج مهدی امامی و حاج حسین امامی این مسوولیت را پذیرفتند.

کارگردان «حکومت خورشید» درباره ساخت دکورها اظهار کرد: دکورهای نطنز و کاشان تکمیل و در منطقه مورچه‌خورت نیز بازسازی ساختمان‌های قدیمی با اجازه کتبی از سازمان میراث فرهنگی انجام شد. تاکنون 400 دست لباس نیز دوخته شده است.

وی برآورد احتمالی مدت زمان کار را 18 ماه اعلام کرد و در پایان گفت: پس از سریال مختارنامه همه برای انجام کارهای تاریخی دچار استرس شده‌اند چرا که قرارداد حضور عوامل و بازیگران در این سریال یک سال و دو ماه بود که به درازا کشید.

برخی از عوامل این مجموعه که در قالب 26 قسمت 40 دقیقه‌ای ساخته می‌شود، عبارتند از مجری طرح: مؤسسه تحقیقات و نشر معارف اسلامی علوی، تهیه کننده: حسین مدحت، نویسنده و کارگردان: امیر حسین عنایتی، مدیر تولید: مجید و حمید مطهرزاده، طراح صحنه و لباس: هاشم شمس، روابط عمومی: مریم عرفانیان.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز