آخر هفته با فیلم های سینمایی

آتیلا پسیانی و تخت جمشید سر روزولت/ آرزوهای بر باد رفته در تلویزیون

۱۳۹۰/۰۸/۱۲ - ۱۴:۴۴:۳۲
کد خبر: ۸۵۲۵۴
آتیلا پسیانی و تخت جمشید سر روزولت/ آرزوهای بر باد رفته در تلویزیون
فیلم های سینمایی و تلویزیونی پنجشنبه و جمعه 12 و 13 آبان ماه مصادف با شهادت حضرت امام محمد باقر (ع) و روز دانش آموز از شبکه های مختلف پخش می شـود .

به گزارش سرویس فرهنگی برنا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ فیلم های سینمایی و تلویزیونی " شکار سایه " ، " تندر 2" ، " در حلقه" ، " تخت جمشید سر روز ولت "، "ابراهیم خلیل اله " ، " آرزوهای بر باد رفته" ، " قبل از غروب" ، " سایه من" ، " کمپانی 1 و 2" ، " نبرد الجزایر" ، " نان سیاه" ، " کمپانی 3" " آخرین نبرد" ، " اشک انار" ، " سیکو" ،" شهردار مدرسه " ، " انقلاب" ، " تک تیرانداز" " چشمان اسماعیل" و "گذر" پنجشنبه و جمعه 12 و 13 آبان ماه از شبکه های سیما پخش می شود.

شـبـکـه یــک

فیلم تلویزیونی " شکار سایه" ساخته عباس رافعی پنجشنبه 12 آبان ساعت 22 ازشبکه یک سیما روی آنتن می رود .
درخلاصه داستان فیلم با بازی بیژن افشار، محمد علایی ، پانته آ مهدی پور، جاش پارکر و فرهاد مهدوی آمده : به ادعای رسانه های آمریکایی فردی به نام یانیس کارلوس در ایران ربوده می شود و سرنوشت نا معلومی می یابد. وزارت امورخارجه ایران با کمک پلیس آگاهی موفق می شوند ، کارلوس را بگیرند. آنها در می یابند برخلاف ادعای رسانه های آمریکایی ، کارلوس به دلیل افشای جنایات جنگی ارتش آمریکا تحت فشار بوده و از افغانستان به ایران آمده است .
ازدیگرعوامل فیلم می توان به : تصویربردار: حسین کریمی ، صدابردار: مسیح سراج ، طراح گریم : مهرداد قلی پور، تدوین : شیبان خاقانی ، موسیقی : افشین عزیزی و صداگذار: پرهام وفایی اشاره کرد.

فیلم سینمایی " تندر 2" محصول سال 1993 کشورهای آمریکا و ایتالیا ، پنجشنبه 12 آبان ماه ساعت 24 در قالب برنامه سینما کلاسیک ازشبکه یک سیما پخش می شود.
دراین فیلم خواهید دید : سرخپوستی به همراه فرزندش ازخانه بیرون می روند. پدر قصد دارد به پسرش شیوه های شکار را آموزش دهد. دراین میان چند سفید پوست با آنها روبرو شده و بچه اش را مورد آزار قرار می دهند. درنهایت پدر برای دفاع از فرزندش به مقابله با آنان بر می خیزد و این جدال نابرابر تا پایان ادامه دارد .

فیلم سینمایی " در حلقه " جمعه 13 آبان ماه ساعت 16 ازشبکه یک سیما پخش می شود.
داستان فیلم ماجرای بی کفایتی یکی از وزرای انگلستان را روایت می کند که مقامات بالا دست از او به عنوان مهره ای برای اهداف خود استفاده می کنند و کوچک ترین اظهارنظراو درمطبوعات باید با صلاحدید مقامات پشت پرده باشد.او دریک اظهار نظردرمورد جنگ عراق برخلاف سیاست های انگلستان عمل می کند.
فیلم سینمایی " درحلقه " به کارگردانی آرماندو ایناسی درسال 2009 ساخته شده
است .

فیلم تلویزیونی " تخت جمشید سر روز ولت" جمعه 13 آبان ماه ساعت 24 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.



درخلاصه داستان فیلم آمده : ژوزف فریمن مستند ساز آمریکایی ایرانی تبار، برای نمایش فیلم مستند خود به ایران می آید. درمصاحبه مطبوعاتی فیلمش با لیلا صولتی ، خبرنگارسیاسی یک هفته نامه آشنا می شود. لیلا صولتی ، در تلاشی می خواهد ژوزف فریمن را متقاعد سازد که روز سیزده آبان 1358 اتفاق خشونت آمیزی از سوی ایران نبوده است .
فیلم تلویزیونی " تخت جمشید سر روز ولت" با هنرمندی آتیلا پسیانی ، نازنین فراهانی ، شاهین جعفری و میلاد کی مرام و به کارگردانی سعید ابراهیمی فر و تهیه کنندگی سید علی رضا سبط احمدی ساخته شده است .


شـبـکـه دو


انیمیشن " ابراهیم خلیل اله" به کارگردانی بهروز یغمائیان و شهرام خوارزمی پنجشنبه 12 آبان ساعت 14:30 ازشبکه دو سیما پخش می شود .
داستان این انیمیشن در مورد تولد ابراهیم و خواب دیدن نمرود پادشاه ستمگر و بی ایمان آن زمان است که در خواب می بیند که پرنده ای ، تاج پادشاهی را از سر او بر می دارد و منجمان می گویند که پسری به دنیا می آید که او را سر نگون می کند . نمرود بسیار عصبانی می شود و دستور می دهد تمام کودکان پسر را بکشند و زنان باردار را زندانی کنند .

فیلم سینمایی " آرزوهای بر باد رفته" به کارگردانی کـنی لـئون و تهیه کنندگی جان ام ایکارت جمعه 13 آبان ساعت 17:30 از شبکه دو سیما روی آنتن می رود.
فیلم داستان زندگی خانواده ای سیاه پوست است که درشرایط بد ونامطلوب اجتماعی بسرمی برند وتمامی اعضاء مجبورند که برای امرارمعاش کارکنند." والترلی " پسرخانواده ای است كه به همراه " روت " همسر و " تراویس " تنها پسر و خواهرش " بنیتا " درخانه کوچک مادرش " لنا " زندگی می کند. "والتر"به عنوان راننده شخصی فردی سفید پوست مشغول بکاراست و" روت" همسرش،لباس های مردم را شسسته و اتومی کشد. "لنا" مادر خانواده نیز که به عنوان پرستار در خانه دیگران کارمی کرده، به تازگی بازنشست شده و در انتظار رسیدن چک پول بیمه عمرشوهرش است.
سانا لاتان ، آئودرا مکدونالد و سین پی دیدی درفیلم سینمایی " آرزوهای برباد رفته" محصول سال 2008 آمریکا به ایفای نقش پرداخته اند .

فیلم تلویزیونی " قبل از غروب " به کارگردانی و تهیه کنندگی محمد جواد کاسه ساز جمعه 13 آبان ساعت 23 ازشبکه دو سیما پخش خواهد شد .


فیلم تلویزیونی " قبل ازغروب " با هنرمندی امیرمحمد زند، مهسا كرامتی ، كاظم بلوچی ، رضا آشتیانی و لیلا بلوكات ، درمورد پسری به نام مجید است که در روزهای اول جنگ پدر و مادرش در یكی از شهرهای مرزی ایران، جلوی چشمانش توسط افسرعراقی به نام "ماجد ادهم "كشته می شوند. سالها بعد در خط مقدم جبهه، این افسر را ما بین اسرای عراقی می بیند و تصمیم به انتقام می گیرد .


شـبـکـه سـه


فیلم سینمایی "سایه من" به کارگردانی راج خوسلا پنجشنبه 12آبان ماه ساعت 10:30 از شبکه سه سیما باز پخش می شود.
سوئیل دات وسادهانا درفیلم سینمایی" سایه من" محصول سال 1966کشورهند بازی کرده اند.
*
فیلم سینمایی " کمپانی 1 و 2"به کارگردانی مایکل سولومان پنجشنبه 12 آبان ماه ساعت 19:15 ازشبکه سه سیما پخش خواهد شد.
درخلاصه داستان فیلم آمـده : درسال 1950 هاوارد،کلی ،جک ویوگینی تصمیم گرفتند تا به بازی داغ یعنی جنگ سردجاسوس بپیوندند. این آغازرقابت برای استخدام درخدمات مخفی" سیا وکاگه به" بود.
فیلم سینمایی " کمپانی 1و 2" با بازی کریس اودونل و آلفرد مولینا محصول سال 2007 آمریکا می باشد.

فیلم سینمایی " نبرد الجزایر" پنجشنبه 12 آبان ماه ساعت 23:30 از شبکه سه سیما پخش می شود .
دراین فیلم با بازی ابراهیم هدجادج و جین مارتین تاریخچه آزادی و طریقه مبارزه رهبران آزادی بخش الجزایربا عوامل استعمار را نشان می دهد که با کشته شدن علی آخرین رهبر آزادی بخش و پیروزی انقلاب الجزایرهمراه است.
فیلم سینمایی " نبرد الجزایر" به کارگردانی جیلو یونتکوروو محصول سال 1966 کشورهای ایتالیا و الجزایر است .

فیلم سینمایی " نان سیاه" به کارگردانی آگوستی ویلارونس جمعه 13 آبان ماه ساعت 10:30 از شبکه سه سیما باز پخش می شود .
فرانسیس کیلومر وماریانا کوماس درفیلم سینمایی " نان سیاه" محصول سال 2010 کشورهای فرانسه و اسپانیا به ایفای نقش پرداخته اند .

فیلم سینمایی "کمپانی 3" به کارگردانی مایکل سولومان جمعه 13 آبان ماه ساعت 14:15 از شبکه سه سیما پخش می شود .
درخلاصه داستان فیلم آمده : سازمان سیا CIA) ) به لئو که یکی از ماموران مخفی خود است شک کرده و او را زیرشکنجه قرار می دهد ، ولی او اعتراف نمی کند و آزاد می شود. نام این جاسوس دو جانبه " ساشا " است که فرار می کند ودرشوروی زندگی می کند ،ولی جک به دنبال اوست تا او را بکشد.
کریس اودونل و آلفرد مولینا درفیلم سینمایی " کمپانی 3"محصول سال 2007 کشورآمریکا به ایفای نقش پرداخته اند .


شـبـکـه چـهـار

فیلم سینمایی " آخرین نبرد " محصول سال 1984 کشور فرانسه و با بازی ژان رنو، ژان بوایز و ژولیوه پنجشنبه 12 آبان ماه ساعت 15:30 ازشبکه چهارسیما بازپخش می شود .

فیلم تلویزیونی " اشک انار " به کارگردانی فیاض موسوی و تهیه کنندگی حسین مروی ، جمعه 13 آبان ماه ساعت 12 ازشبکه چهارسیما پخش خواهد شد .
درخلاصه داستان فیلم با بازی کتایون امیر ابراهیمی می بینیم : عابد دانشجوی هنرهای تجسمی درجستجوی تحقیق درآثاریک استاد قلم زنی است که با آخرین شاگرد او آشنا می شود و برای ایده گیری سبک استاد به عنوان شاگرد به کارگاه او می رود. عابد درکنار آموزش سبک استاد سلوک اخلاقی استاد را نیز فرا می گیرد.

فیلم سینمایی " سیکو " جمعه 13 آبان ماه ساعت 20:30 درقالب برنامه سینما4 ازشبکه چهارسیما پخش می شود.
داستان فیلم درمورد هشت سال ریاست جمهوری جورج بوش است که یکباردیگر بدون هیچ اغماضی پرونده دولت بوش را در زمینه سلامتی و بیمه های اجتماعی و سوء استفاده ها و کارشکنی های شرکت های بیمه برای پرداخت حق بیمه کمتر به مصدومین و مشکلات فزاینده و نابهنجار60 میلیون آمریکایی که فاقد بیمه اجتماعی هستند ،بررسی می کند .
فیلم سینمایی « سیکو» به کارگردانی مایکل مور محصول سال 2007 درکشورآمریکا ساخته شده است .


شـبـکـه تـهــران

فیلم سینمایی " شهردار مدرسه " به کارگردانی و تهیه کنندگی محمد باقر خسروی ، پنجشنبه 12 آبان ماه ساعت 13:30 درقالب برنامه تماشاخانه ازشبکه تهران پخش می شود .
داستان فیلم درمورد بهروزدانش آموزشاگرد اول مدرسه پسرانه است که وضعیت جسمی مناسبی ندارد و ناراحتی قلبی دارد و معلم ورزش به خاطر اینکه او شاگرد خوبی است ، به او نمره هجده داده که موجب حسادت بچه ها شده است.او از مدیرمدرسه می خواهد که با معلمش صحبت کند که نمره واقعی او را بدهد تا بچه ها فکرنکنند که بی عدالتی شده است .
محمد رضا شهبانی نوری ، رضا صنعتی ، حمید ملاعباسی ، شروین اتحاد ، مهرداد سوهانی و محمد رضا دانش درفیلم سینمایی " شهردارمدرسه " به عنوان بازیگران اصلی هنرمندی کرده اند.

فیلم سینمایی " انقلاب" به کارگردانی تریس چارلی نگوین محصول سال 2007 کشور ویتنام 30 دقیقه بامداد روزجمعه 13 آبان ماه ، از شبکه تهران باز پخش می شود.
جانی نگوین، تانا ون نگو، داستین نگوین و استفانی گواگردرفیلم سینمایی "انقلاب" بازی کرده اند .

فیلم سینمایی " تک تیرانداز" ،روزجمعه 13 آبان ماه ساعت 13:30 محصول سال 2011 کشورآمریکا ازشبکه تهران پخش خواهد شد .
داستان فیلم سینمایی " تک تیرانداز" ازاین قراراست که : گروهبان بکت که در ارتش آمریکا برای آموزش نظامیان کنگو تحت واحد ماموریتی بین الملل به کنگو رفته ، در طی عملیات نجات یک اروپایی ،تمام گروهش را از دست می دهد. این تنها بازمانده سعی می کند راز این کشتار را افشا کند . او ابتدا تصورمی کرده که این جنایت ازسوی شورشی ها صورت گرفته ، اما بعد از اینکه با کمک یک شکارچی به موقعیت اول بازمی گردد. درمی یابد که تمام این جنایت با پوشش نظامی توسط یک تک تیراندازصورت گرفته است.
کلاد برنینگ ، چاد مایکل کولینز وهلوما داندانا درفیلم سینمایی " تک تیرانداز" به کارگردانی کلادیـو فـاح بازی کرده اند .


شـبـکـه شمـا

فیلم تلویزیونی " چشمان اسماعیل " پنجشنبه 12 آبان ماه ساعت 23:45 از شبکه شما پخش می شود.
درخلاصه داستان فیلم آمده : مهندس اسماعیل رسولی ازجانبازان دفاع مقدس است که اکنون در زمینه طرح های اسید سولفوریک وهیدرو متالوژی درکرمان فعالیت می کند. او که در زمان جنگ تحمیلی ازناحیه چشم بخاطرگازخردل دچارمصدومیت شده ، درحال حاضربه علت رخنه اسید درچشمش مجدداً آسیب دیده و راهی بیمارستان می شود.
علیرضا اوسیوند ، آرش مجیدی و لیندا کیانی درفیلم تلویزیونی « چشمان اسماعیل» به کارگردانی کاظم راست گفتار و تهیه کنندگی علی آشتیانی پورایفای نقش کرده اند .

فیلم تلویزیونی " گــذر" به کارگردانی یاسر طالبی و تهیه کنندگی محمودی کیانی وحسین پرتوی، جمعه 13 آبان ماه ساعت 13:30 از شبکه شما روی آنتن می رود.
دراین فیلم خواهید دید : آیت و احمد دوتن از نیروهای انقلابی هستند که مأموریت دارند تا یک چمدان را به منطقه ای درشمال ایران ببرند و تحویل دهند. احمد توسط نیروهای ساواک دستگیر می شود، ساواک احمد را شکنجه می کند، اما او جای آیت را لو نمی دهد ، تا اینکه به سراغ خواهرآیت که همسراحمد است ، می روند .
مسعود قهاری ، آرش مجیدی ، محمد منصوری و امین کاشفی به عنوان بازیگران اصلی درفیلم تلویزیونی " گــذر" بازی کرده اند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز