ویژه برنامه‌های دهه فجر شبكه مستند اعلام شد

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ - ۲۰:۱۳:۰۰
کد خبر: ۸۷۶۳
ویژه برنامه‌های دهه فجر شبكه مستند اعلام شد
˝ناظر˝، ˝منظر˝، ˝منتظر˝، ˝تصویرگران انقلاب˝ و ˝آداب بهاری˝ از جمله ویژه برنامه‌های شبکه مستند برای پخش در دهه فجر است.
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنا، شبکه مستند سیما به مناسبت فرا رسیدن ایام مبارك دهه فجر سی و دومین سالگرد پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی در روزهای دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه 11، 12 و 13 بهمن به ترتیب فیلم مستند "ناظر" که فیلمبردار انقلاب را به عنوان نظاره گر به تصویر می‌کشد، فیلم "منظر" که مکان و برج آزادی را به عنوان نماد روایت می‌کند و "منتظر" که راویتگر مادر شهیدی است که منتظر پسرش در میدان انقلاب می‌ماند؛ به کارگردانی لقمان خالدی و تهیه‌کنندگی محمد دزفولی در شبکه مستند سیما پخش خواهد شد.

همچنین در روزهای پنجشنبه و جمعه 14 و 15 بهمن به ترتیب فیلم‌های مستند "تصویر گران انقلاب" و "خانه متروکه" که به تصویر کشاندن انقلاب در شهرستان قزوین و لشکر 16 زرهی در آنجا و ارتباط آن با مردم و اتفاقاتی که رخ داده است به کارگردانی فرهاد مختاری و تهیه‌کنندگی محمد دزفولی مقابل دوربین شبکه مستند می‌رود.

از روز شنبه تا سه‌شنبه 16 تا 19 بهمن نیز فیلم‌های مستند "بچه‌های ژاله" تولیدی سال 1360 است درباره وقایع میدان ژاله كه اتفاقات آن از زبان سه کودک خردسال و تصاویری كه نقاشی كرده‌اند به تصویر كشیده می‌شود.

"آداب بهاری" به كارگردانی اكبر بنایی در سال‌های اول انقلاب تولید شده است كه در فضایی شاعرانه و تجربی روند انقلابات و مبارزات را روایت می‌كند.

"تصویرگران انقلاب" و "گودرز"‌ مستندهایی درباره وقایع انقلاب در اسات كرمانشاه هستند و به كارگردانی مهدی یارمحمدی و تهیه كنندگی محمد دزفولی در سه قسمت از چهار شنبه تا جمعه 20 تا 22 بهمن روی آنتن شبكه مستند سیما می‌رود.
نظر شما