با آهنگسازی و تنظیم کاوه کامجو؛

دو آلبوم «کجاست خانه باد» و «ساروان» منتشر شد

۱۳۹۲/۰۷/۲۳ - ۱۳:۴۵:۱۶
کد خبر: ۱۴۴۶۲۵
دو آلبوم «کجاست خانه باد» و «ساروان» منتشر شد
دو آلبوم موسیقی «کجاست خانه باد» و «ساروان» به آهنگسازی و تنظیم کاوه کامجو از سوی موسسه فرهنگی هنری خنیاگران شاهو منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی آلبوم، آلبوم موسیقی «کجاست خانه باد» به آهنگسازی و تنظیم کنندگی کاوه کامجو و آواز غفار ذابح با اشعاری از فروغ فرخزاد، خیام، وحشی بافقی و مولانا تولید و ضبط شده است که سهیل مخبری (کمانچه)، بهنام معیریان (عود)، فرهاد صفری (تمبک)، آرش لطفی (دف)، کیان تدبیری (کوزه) به عنوان نوازنده با کاوه کامجو (آهنگساز، تنظیم کننده و نوازنده سازهای تار، سه تار و ویلنسل) در این اثر همکاری کرده اند.

آلبوم موسیقی «ساروان» هم برداشت شخصی کاوه کامجو از حرکت کاروان در کویر است که به زبان موسیقی روایت شده است، این آلبوم شامل دوازده قطعه با عناوین «اندیشه سفر»، «کاروان در راه»، «خلوت راه»، «سماع»، «ریتم»، «شبانه»، «کویر»، «طوفان»، «سوگ»، «نوا»، «یاد همسفران» و «جلوشاهی» است. در اجرای آلبوم «ساروان»، کاوه کامجو (تنبور و دیوان)، فرهاد صفری (ضرب زورخانه و دهل)، شهریار نظری (دف) و سینا ممتحن (موسیقی الکترونیک) به نوازندگی پرداخته اند.

لازم به ذکر است که کاوه کامجو، متولد شهر کرمانشاه است و از سال1371 دروس مقدماتی تار و سه تار را نزد علیرضا فیض بشی پور آغاز کرد و بعد از مدتی نواختن تنبور را نزد ایشان فرا گرفت. او تار نوازی و آموختن ردیف موسی معروفی و قطعات موسیقی ایرانی را هم در محضر استاد هوشنگ ظریف ادامه داد، سپس به کلاس ارشد طهماسبی راه یافت و با آثار درویش خان و دیگر بزرگان آشنا شد. این هنرمند کرمانشاهی ردیف میرزا عبدالله را نزد داریوش طلایی آموخت و از محمدرضا لطفی تکنیکها و اصول تار و سه تار نوازی به سبک ایشان را فرا گرفت. وی در سال 1377گروه موسیقی کردی «پراو» (نام کوهی در کرمانشاه) را تشکیل داد و به برگزاری کنسرت‌های موسیقی کردی و سنتی در تهران و شهرهای مختلف پرداخت و چند کنسرت در آلمان و هلند تجربه کرده است. کامجو نواختن ویلنسل را نزد محسن تویسرکانی آموخت و از این ساز برای آهنگسازی استفاده کرد و اقدام به گردآوری کتاب چهل قطعه برای ویلنسل که قطعاتی از آهنگسازان بزرگ جهان است نمود.

همچنین ساخت موسیقی دو فیلم داستانی در کارنامه کاری کاوه کامجو به چشم میخورد. وی از اعضای خانه موسیقی ایران است و در سال 1390 در جشنواره هنری ایران در بخش آهنگسازی برنده جایزه و لوح تقدیر از حوزه هنری شد.

علاقه مندان می توانند برای تهیه دو آلبوم موسیقی «کجاست خانه باد» و «ساروان» درتهران به مراکز فروش «فروشگاه بتهوون»، «فروشگاه پارت» (روبروی دانشگاه تهران)، «موسیقی عارف» (بهارستان کوچه محمودی)، «فروشگاه باخ» (خیابان انقلاب، بین فلسطین و ولیعصر نبش خیابان صبا جنوبی روبروی پژوهشکده هنر پلاک 63)، «فروشگاه خانه موسیقی» (خیابان فاطمی نبش جمالزاده)، «موسیقی نوا» (خیابان انقلاب روبروی بهار ساختمان 64)، «شهر کتاب»، «خانه هنرمندان» و «فروشگاه سیاه سفید» (میدان انقلاب) مراجعه نمایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز