ژیوار شیخ الاسلام در گفت‌وگو با برنا:

خدا را شکر که زنان، لال خلق نشدند/ در آوازخوانی زنان هم مافیا وجود دارد!

۱۳۹۲/۰۸/۰۱ - ۱۶:۰۴:۱۴
کد خبر: ۱۴۵۵۱۰
خدا را شکر که زنان، لال خلق نشدند/ در آوازخوانی زنان هم مافیا وجود دارد!
ژیوار شیخ الاسلام گفت: در آوازخوانی زنان مافیا وجود دارد و ما برای پیشرفت موسیقی باید این مافیا را از بین برد!

ژیوار شیخ الاسلام در گفت‌وگو با برنا، پیرامون صحبت‌های اخیری که از سوی وزیر ارشاد در مورد آواز خواندن بانوان مطرح شد و واکنش‌هایی را به همراه داشت، گفت: این صحبت‌ها باید خیلی زودتر از این‌ها مطرح می‌شد.
او ادامه داد: هر چند که در این میان گروه‌هایی به دلیل آن‌که ساپورت می‌‌شوند و مورد حمایت قرار می‌گیرند، بانوان‌شان این امکان را دارند که در کنسرت‌ها تک‌خوانی کنند اما گروه‌های نظیر «ژیوار» که به هیچ حزب و جناح و قدرتی وابسته نیستند، این امکان را ندارند که صدایشان را به گوش مخاطبان برسانند. در هر حال ما برای پیشرفت موسیقی، باید رفتار مافیایی را از از بی ببریم!
وی اضافه کرد: متاسفانه با شرایطی که در موسیقی بانوان ما ایجاد شده بسیاری از خانم‌ها به فکر میان‌بر افتادند و و در نتیجه با آقایان گروه موسیقی تشکیل دهند و     می‌پذیرند صدایشان زیر صدای آقایان باشد به نظرم این موضوع خودش توهین بزرگی به شأن زنان است چرا که به عنوان نفر دوم باید برای گرفتن مجوز و فعالیت در جامعه هنری عمل کنند و دراز مدت هم برای ادامه فعالیت‌شان و جذب حداکثری مخاطبان به موسیقی تجاری روی بیاورند.
وی در مورد چاره جویی در شرایط کنونی تصریح کرد: متاسفانه شرایطی که در سطح کلان موسیقی ما ایجاد شده و از طرفی با پیشرفت و گستردگی رسانه‌ها، بسیاری از خانم‌ها یا به خارج از کشور رفتند و در آن جا دست به فعالیت زدند و یا اینکه در داخل کشور به شکل زیر زمینی فعالیت می کنند در هر حال چون روی موسیقی آنها نظارتی صورت نمی‌گیرد، آنها ناخودآگاه به سمت نوعی ابتذال می‌روند، طوری که بسیاری از زنان از دیدن آنچه که آنها ارائه می‌دهند، شرم می‌کنند ولی خب در نهایت همین موسیقی به خوراک مردم بدل می‌شود. 
شیخ الاسلام افزود: در حالی که در ایران  خانم‌های که به شکل مجاز فعالیت می‌کنند از اشعار فاخری بهره می‌برند که اکثر آنها از بزرگان ادبیات کشورمان نظیر حافظ و مولانا است و موسیقی آنها هم در سطح بالایی ارائه می‌شود. حالا سوال من اینجاست چطور ممکن است شنیدن صدای زنی که اشعار حافظ  و مولانا را با نجابت و پوشش کامل می‌خواند، تحریک‌کننده باشد؟
این خواننده زن خاطرنشان کرد: اگر صدای زن به تعبیر عده‌ای حرام است، پس خداوند باید زنان را لال خلق می‌کرد تا کسی صدای آنها را نشنود، در حالی که خدا صدای زیبایی به زنان داد و زنان مسلمان هم با نجابتی که در آنها وجود دارد، در چارچوبی که برازنده آنها است، می‌توانند کارشان را ارائه دهد.
وی در پایان گفت: دیگر وقت آن فرارسیده که ما زنان را از این تحقیر برهانیم و به آن‌ها امکان بدهیم تا صدای‌شان را «در فضای درست» ارائه بدهند.

نظر شما